A Telenornál folyó hálózat-korszerűsítés nyomán egy év múlva válhat országossá a Budapesten az elmúlt napokban bevezetett hipergyors mobilinternet. A szolgáltató ezzel egyidejűleg a teljes üzlethálózatát is átalakítja.
Közel egy éve indította el mobilhálózatának teljes cseréjét a Telenor Magyarország. A fejlesztés augusztusra ért el az egyik fontos mérföldkövet jelentő szakaszába, Budapesten és környékén az első 637 bázisállomást átállították a jelenlegi harmadik generációs hálózatok legnagyobb elméleti sebességét jelentő 42 megabit/másodperc alapú adatátvitelre. (A hasonló hálózatok többségén ma még a 14, illetve a 21 megabit/másodperc sebesség a jellemző.) A budapesti lefedettséghez összesen nyolcszáz ilyen bázisállomás áll majd rendelkezésre. Megindult a fejlesztés a fővároson kívüli térségekben, először a Dunántúlon – jelentette be tegnapi tájékoztatóján Christopher Laska, a norvég tulajdonosi hátterű mobilszolgáltató vezérigazgatója. Hozzátette: az országosan mintegy hatezer állomás cseréjével járó munkálatok a jövő nyárra fejeződhetnek be, akkorra a lakosság 60-70 százaléka számára válik hozzáférhetővé a hipergyors internet. Megkétszerezik a bázisállomások kapacitását, így a jövőben több ügyfelet tudnak nagyobb műszaki biztonsággal kiszolgálni. A beltéri lefedettség javítására ötszáz új bázisállomással bővítik a hálózatot.
Egy éve bízta meg a Telenor a kínai ZTE-t magyarországi mobilrendszerének teljes újjáépítésével. A szolgáltató mintegy 200 millió euró (58-60 milliárd forint) értékű keretszerződést kötött a távol-keleti társasággal. Az új hálózat már alkalmas lesz az új generációs (LTE) széles sávú technológiára is. Ezen a mobilinternet letöltési sebessége névlegesen elérheti a 100 megabit/másodpercet is, ezzel egy átlagos méretű film 6 perc alatt tölthető le. Mivel a mobilinternetet a jövőben mind gyakrabban használják tartalommegosztásra is, az LTE 50 megabit/másodperc feltöltési sebessége sem elhanyagolható. A kínai cég tavaly kétéves határidőt vállalt a projekt első szakaszának a teljesítésére, a bázisállomások cseréjére.
A hálózatfejlesztés mellett a Telenor a teljes üzlethálózat átalakítását is tervbe vette. Lapunk kérdésére a vezérigazgató elmondta, hogy az ezzel kapcsolatos kiadások várhatóan több százmillió forintba kerülnek, a finanszírozásban részt vesznek a partnerüzletek is.
Fejes Zoltán, a Telenor lakossági értékesítési igazgatója a bejelentés kapcsán kiemelte, hogy az elmúlt tíz év legjelentősebb üzlethálózati fejlesztése nem pusztán arculati frissítés. Több, a hazai piacon egyedülálló digitális megoldást alkalmaznak a hatékonyság jegyében, ezek egyike az „élő termékfal”, ahol nem maketteket, hanem működő készülékeket lehet kipróbálni. Összehasonlító termékpróbákra is alkalmas ez a felület. A kiállított mobiltelefonok jellemzői a tartóról való leemeléskor automatikusan megjelennek az alattuk lévő LCD-kijelzőn. Az eladótérben látványos – térben lebegő – módon jelennek meg az aktuális készülékajánlatok, a korábbi papíralapú kommunikációs felületek nagy részét a központból frissíthető elektronikus poszterek és digitális árcímkék váltják ki.
A 230 üzletet átfogó átalakítási program első egysége a budapesti Pólus Centerben nyílt meg tegnap, de a jövő év közepére az összes saját és a partnerüzlet is megújul. Ebben az évben további három saját értékesítési pont megnyitását is tervezi a Telenor.
Egyes piackutatások ugyanis 2010–14 között évi 400 százalékos növekedést jeleznek előre a következő generációs hálózatok ügyfeleinek körében. Ez a dinamika jelentősen meghaladja a jelenlegi harmadik generációra (UMTS-3G) előfizetők számának a gyarapodását.
Míg az utóbbiban közel hat év kellett az első százmillió ügyfél megszerzéséhez, az előbbiben négy év alatt 136 millió lehet ez a szám.
Egyes piackutatások ugyanis 2010–14 között évi 400 százalékos növekedést jeleznek előre a következő generációs hálózatok ügyfeleinek körében. Ez a dinamika jelentősen meghaladja a jelenlegi harmadik generációra (UMTS-3G) előfizetők számának a gyarapodását.
Míg az utóbbiban közel hat év kellett az első százmillió ügyfél megszerzéséhez, az előbbiben négy év alatt 136 millió lehet ez a szám. -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.