A RIM tervei szerint már hónapokkal ezelőtt a boltokba kerültek volna az új BlackBerry-k, ám a bemutatót mindig el kellett halasztani. Az elemzők ugyanakkor már többször figyelmeztettek arra, hogy a késlekedéssel a RIM elszalasztotta a lehetőséget, hogy az üzleti felhasználók piacán nagyobb mennyiségű készüléket adjon el.
A RIM közleménye szerint augusztusban vállalat két felsőkategóriás BlackBerry Bold és három új BlackBerry Torch modellt dob piacra, amelyeken már az új fejlesztésű saját szoftverek futnak majd. Az előbbieknél megmarad a hagyományos BlackBerry billengyűzet, de emellett érinthető képernyőt kapnak, míg a Torch készülékek teljes felületkezelését - az iPhone-hoz hasonlóan – érintőképernyőn keresztül lehet végezni.
A szakértők szerint a mostani törtető bejelentés ellenére a RIM igencsak „átaludta” a piaci trendek alakulását. Az IDC piackutató adatai szerint a kanadai gyártó piaci részesedése az okostelefonok piacán idén 14,2-ről 13,4 százalékra csökken. Ezt a visszaesést kompenzálhatják valamelyest az abban a hónapban bemutatott új készülékek.
Az új készülékeket a RIM ígérete szerint már stabilabb operációs rendszerrel és gyorsabb webböngészővel szerelik fel. A BlackBerry-k augusztus végén kerülnek kiskereskedelmi forgalomba. Az időzítés nem véletlen, hiszen az Apple szeptemberre ígéri az iPhone legújabb verziójának premierjét.
A RIM legutóbbi jelentése szerint 13,2 millió készüléket szállított az első három hónapban, ami szintén jócskán elmarad például az iPhone eladásaihoz képest. Az Apple telefonjaiból a legutóbbi negyedévben 18,6 millió kelt el. A számokon túl nagyobb fejfájást okoz a BlackBerry gyártójának az a tény, hogy egyre több szereplő, egyre agresszívebben csíp ki magának darabokat a RIM erős bástyájának tartott üzleti szegmensből. Az iPhone mellett a komolyabb androidos készülékek is mind gyakrabban tűnnek fel vállalati környezetben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.