Az LG negyedével csökkentette a capex mértékét és ezzel négy éve nem látott alacsony szintre esik vissza a beruházásokra fordítandó összeg. A vállalat júliusban már 931 millió dollárral visszavette a capex terveit. A Reutersnek nyilatkozó elemzők szerint a gyenge amerikai és európai kereslet hatására az LG szinte biztosan növekvő veszteséget jelent majd a jelenlegi negyedévben és a kilátások a következő kilenc hónapban sem jobbak.
Az LG képernyőket gyártó üzletága a hivatalos közlés szerint 2,8 milliárd dollár értékben fektet be jövőre és nem tervezi új gyár építését. A második negyedévben rekord alacsony, mindössze 6 százalékos növekedés produkált az LCD televíziók értékesítése világszerte és a folyamat az év második felében is tart majd. Ezt jelzi, hogy a világ vezető televíziógyártói, köztük az LG mellett a Sony és a Samsung is csökkentik az éves értékesítési terveiket és az árakat is. A 40-42 hüvelykes képátlójú LCD panelek árai 10 százalékkal estek vissza ebben az évben.
A televízió- és PC-értékesítések gyengélkedése komoly fejtörést okoz az LG-nek, hiszen a nagy LCD-panelek 90 százalékát ebben a két termékkörben értékesíti. Médiajelentések szerint az LG ebben a hónapban már 20 százalékkal csökkentette a televízióeladási terveit.
Ugyanakkor az LG profitál is a jelenlegi helyzetből, annyiban, hogy az Apple iPad és iPhone kijelzők egyik fő beszállítója, a mobil eszközök eladásai pedig folyamatosan javulnak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.