A BKK és a BKV számára az utas- és forgalombiztonság az elsődleges követelmény, amelynek a Köki Terminál bevásárlóközpont beruházója által végzett kivitelezési munkák - az ellenkező tartalmú sajtónyilatkozatokkal szemben - még mindig nem felelnek meg, hiszen alapvető hiányosságok tapasztalhatók. A beruházás átvételéig továbbra is az ideiglenes forgalmi rend marad érvényben, a metró és a buszok többsége a Határ útig jár – olvasható a BKK és a BKV közleményében.
A két cég megjegyzi, hogy a Köki Terminál beruházója nem készítette el az augusztus 5-i határidőre a buszvégállomást, így ott nem hajthatták végre az előre tervezett forgalomtechnikai próbát. Mint írják, a területen hiányos volt az út- és járdaburkolat, helyenként hiányzott a fúgázás, míg máshol a többlet fúgaanyag (homok) okozott jelentős porfelhőt. A peronokon állványok és felhalmozott építési anyagok találhatóak, a végállomás utasforgalom lebonyolítására alkalmatlan. Mivel a teszt ideje alatt is folytak kivitelezési munkák, a próba nem lehetett teljes.
Emellett a végállomás üzembe helyezésének feltétele, hogy a végállomásra vezető három út mindegyike elkészüljön. Ezzel szemben jelenleg csak a Lehel út felől bevezető út használható. Az autóbusz végállomás területén tehát javában zajlik az építkezés, a biztonságos utasforgalom feltételei nem állnak rendelkezésre, az autóbusz forgalom beindulását pedig a hozzávezető utak hiánya lehetetleníti el.
A metró és az autóbusz végállomás közötti gyalogos felüljáró közel áll az előírt készültséghez, de tiszta, korláttal elkerített gyalogos útvonalak nem vezetnek végig az építési területen, így a BKK és a BKV nem vállalja fel, hogy a kivitelezés alatt álló terület közepére utasokat szállítson – olvasható a közleményben.
Mint arról beszámoltunk, a Kőbánya-Kispest metró- és vasúti csomópontban épülő KöKi Terminál bevásárlóközpont kétszáz kiadható kiskereskedelmi területének 80 százaléka már bérlőre talált – egy korábbi közlés szerint 500 négyzetméter felett már nincs üzlethelyiség az épületben –, a fejlesztő R-CO Zrt. várakozásai szerint pedig a szeptember végi nyitásra a kiadottság elérheti akár a 90 százalékot is.
A legnagyobb bérlő az OBI, amely két szinten 12 ezer négyzetmétert bérelt ki. Közepes nagyságú, ötezer négyzetméteres üzletet foglal el a Tesco, s megtalálhatók lesznek a plázákban megszokott márkák is, így ott lesz a Libri, az H&M, a C&A, a Müller, s a Vögele lánc is. László Márton szerint a legnagyobb láncok megjelenése a beruházás sikerességét vetíti előre.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.