A vállalat szerdai jelentése szerint az adózott nyereség 4,7 milliárd frankra csökkent az egy évvel korábbi 5,45 milliárdról. Mindeközben az árbevétel 13 százalékkal csökkent, 47,09 milliárd frankról 41 milliárdra, így nem érte el a Dow Jones 41,6 milliárdos elemzői konszenzusát.
A frank erősödése mellett a nyersanyagárak rohamos drágulása is érintette a cégcsoportot; az idén harmincéves csúcsra emelkedett például a kávé, a kakaó és a cukor ára, a drágulás hatását azonban részben ellensúlyozta a fogyasztói árak emelése. A Nestlé termékek ára az idei első negyedévben 1,5, a második negyedben 3,8 százalékkal nőtt. A fogyasztói árak emelkedése a vártnál jobb eredményekhez segítette a versenytársak közül az Unilevert és a Kraft Foodsot, a Danone-nál viszont a drágulás hatására csökkent a tejtermékek forgalma.
A Nestlé a második fél évben is nehéz gazdasági körülményekkel számol, ennek ellenére arra számítanak, hogy az év egészében a fejlődő piacokon jelentkező keresletnövekedés és a fogyasztói árak emelkedésének hatására az árbevétel változatlan vállalatszerkezettel számolva 5-6 százalékkal nőhet.
A múlt évben a cégcsoport megháromszorozta az adózott nyereségét, a profit 34,2 milliárd frankra ugrott az egy évvel korábbi 10,43 milliárdról. Ehhez azonban nagyban hozzájárult, hogy eladták a szemápolási cikkeket gyártó Alcon 52 százalékát a Novartisnak. Az árbevétel 1,9 százalékkal, 109,72 milliárd frankra emelkedett, az organikus növekedés azonban jóval nagyobb, 6,2 százalék volt, ami meghaladta az elemzői várakozásokat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.