A hamburgi reptéren csaknem egy évig tesztelték a biztonsági szkennereket, de úgy döntöttek, egyelőre nem állítják véglegesen forgalomba azokat. A berendezések – az Egyesült Államokban alkalmazott lemeztelenítő szkennerekhez hasonlóan – megmutatják, ha a leendő utas veszélyes eszközöket tart a ruházata alatt. Ezek a készülékek ugyan nem mutatják a meg a személyek pontos testalkatát, mint a vitatott megítélésű társaik, viszont nem is elég pontosak.
A The Local tudósítása szerint az eszközök 54 százalékos hibaszázalékkal dolgoznak; a ruhák gyűrődéseit vagy az izzadságot is hajlamosak veszélyes tárgyként érzékelni. Ez komoly plusz költséget jelentett a hamburgi reptérnek, mert számtalan esetben fölöslegesen vizsgálták át a hagyományos módon az utasokat a biztonsági ellenőrök. A belügyminisztérium szerint bőven 50 százalék alatt kéne lennie a hibaaránynak ahhoz, hogy Németországban használhassák. Hans-Peter Friedrich tárcavezető ezért úgy döntött, hogy addig nem alkalmazzák a szkennereket az országban, amíg az eredmények nem javulnak.
A bejelentést a légügyi szektor lelkesen fogadta, hiszen a szkennerek szinte mindig tumultust okoztak a reptereken. Klaus-Peter Siegloch, a német légiszállítási iparági szövetség elnöke úgy nyilatkozott: a technológia hasznos lehet a jövőben, de egyelőre túl kezdetleges ahhoz, hogy bevezessék.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.