A két légitársaság abból a szempontból illetéktelenül került a legnagyobb hazai személyszállítók élére, hogy nincs belföldi forgalmuk. Viszont bizonyos mértékig mégis versenyben állnak más hazai személyszállítókkal – azaz a környező országokba járatokat indító busztársaságokkal és a vasúttal, de még a személyautózással s persze egymással – is. Kapcsolódnak a belföldi közlekedéshez a repülőterek megközelíthetőségén keresztül is. A Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret a légikikötő saját minibusztársasága mellett számos magáncég célbusza, a fővárosi tömegközlekedés és részben a vasút is kiszolgálja, a Wizz pedig saját busszal hozza fel Budapestre vidéki utasait.
A Wizz Airnek 2010-ben 23 célállomása volt. A társaság 27 százalékkal növelte árbevételét, üzemi eredményét pedig –2,3 milliárdról +3 milliárd fölé tornászta. Az idén további bővítésre készül és növekedést vár. Az 52 célállomásra eljutó Malév 88 milliárdos forgalma csökkenést takar, 21 milliárdos üzemi vesztesége, hatalmas hitelállománya és –25 milliárdos, azóta részben visszapótolt saját tőkéje pedig már stratégiai beavatkozásért kiált. A tavaly indult hároméves terv 2012 végére már üzemi nyereséget irányoz elő, közben pedig új vezérigazgatóval új stratégia készül, várhatóan az őszre. Sokak szerint igazi megoldást egy szakmai befektető bevonása hozna. Nemrég a cseh Unimex Group és a hozzá tartozó magyarországi Travel Service konzorciuma jelezte, hogy megvenné a magyar állami tulajdonú céget, de érdeklődik a kínai Hainan is.
Szűkülő piacon működtek tavaly a hazai közösségi közlekedést lebonyolító vasúttársaságok – MÁV, GYSEV –, a helyközi busztársaságok, amelyek között Volán- és magáncégek is találhatók, továbbá az előbbiekhez képest elenyésző súlyú és elsősorban az idegenforgalomra összpontosító hajózási társaságok, illetve a speciális szerepű taxicégek.
A hazai helyi személyszállítás országos fő mutatója, az utaskilométer értéke 7,5 millió volt, félmillióval kisebb az előző évinél és egymillióval a 2008-asnál, ráadásul a tendencia 2001 óta csökkenő. A legnagyobb helyi személyszállító társaságnál, az ötféle tömegközlekedési eszközt kínáló BKV-nál továbbra is a metró a legjobban kihasznált utazási forma.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.