BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Azonnal fizet a partner kistermelőknek a CBA

ÉLELMISZER-KERESKEDELEM Ötmilliárdos logisztikai központ segíti a termények beszállítóit

Úgynevezett gazdavonalat, ingyenesen hívható zöld számot hozott létre a CBA hálózat azzal a céllal, hogy szorosabbra fűzze kapcsolatát a zöldség-gyümölcs kistermelőkkel. Amint Fodor Attila, a hálózat kommunikációs vezetője lapunknak elmondta, a kistermelők telefonon jelentkezhetnek be a CBA Alsónémediben lévő logisztikai központjában, ahol időpontot adnak, mikor szállíthatják terményeiket. Az áruért rögtön, készpénzben fizet a CBA.

Az elmúlt hónapokban hetente átlagosan 150-150 tonna zöldség és gyümölcs érkezett be a logisztikai központba, ahonnan Alsónémedi igen közel van a budapesti nagybani piachoz, ezért a CBA figyelni fogja a nagybani felvásárlói árait, ám amint Fodor Attila kiemelte: a cégnek az a célja, hogy a legjobb ár/érték arányt érje el a kistermelői beszerzéssel és nem az, hogy silány terményeket a legolcsóbb áron kínáljon.

A 30 ezer négyzetméteres logisztikai központ a CBA Kereskedelmi Kft. 36 hektáros területén több mint 5 milliárd forintból épült fel. Az épületben összesen

6000 négyzetméteres hűtött, ezen belül pedig 3000 négyzetméteres mélyhűtött raktár működik.

A CBA ugyanakkor folyamatosan fejleszt. A két évvel ezelőtti 3360-ról 3375-re emelkedett a hálózat érdekeltségi körébe tartozó boltok száma. Igaz, az akkori 43 helyett tavaly ilyenkor már csak 38, ma pedig az összeolvadások és felvásárlások eredményeként 35 magánszemély és gazdasági társaság tulajdonában van a hálózatot működtető CBA Kereskedelmi Kft.

Másrészt a lánc 2009 májusában új felső kategóriás boltokkal jelent meg a piacon. A CBA Príma boltstratégia láthatóan bevált, hiszen már 91 üzlet fölött látható a Príma logó. Emellett a 2009 novemberében elindított diszkontprogram is fejlődésnek indult. A Cent névre keresztelt boltokból az idén eddig hét létesült, a legutolsó a múlt héten Győrben, s a következő, a 13. egység Szombathelyen lesz. A CBA Cent üzletek bruttó alapterülete egységesen 1250 négyzetméter, ebből 1000 négyzetméternyi az eladóterület. A Cent-egységek termékkínálata eltér az eddig hazánkban működtetett hasonló kategóriájú üzletekétől, hiszen amíg egy átlagos diszkont kínálatában 1200-1400 cikkelem található, itt a választék mintegy 3500 termékre terjed ki – áll a CBA honlapján.

A tervek szerint néhány éven belül több mint 150 egységből fog állni a Cent-hálózat. A zöldmezős beruházásokat és a hálózat üzemeltetését a magyar magánszemélyek és gazdasági társaságok tulajdonában lévő CBA Kereskedelmi Kft. végzi. n D. K.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.