Tarlós István nem fogja engedni, hogy végkielégítést fizessenek ki Kocsis Istvánnak. A főpolgármester sajtófőnöke, Szűcs Somlyó Mária a hirtelen távozó BKV-vezér búcsújáról azt mondta a Világgazdaságnak: elképzelhető, hogy időarányosan prémiumot fizessenek ki Kocsisnak, de a cél olcsón túllépni a vezetőváltáson. A közlekedési céget, miután Kocsis a rendkívül szokatlan, vasárnap este 9 órás időpontban bejelentette távozását, ideiglenesen Várszegi Gyula vezeti, aki eddig a vállalat igazgatótanácsának elnöke volt.
Ennél is fontosabb kérdés azonban, hogy mi lesz a BKV sorsa, és hogyan alakul tovább Budapest közlekedésének irányítása. Az, hogy a városvezetés gyökeres változásokat szeretne, régóta nem titok. Az pedig, hogy a sokáig az országos politikában is erős embernek számító Kocsis most félreállt, jelentős lépés lehet a BKV gyengítése felé. Az Tarlós sajtófőnöke szerint is egyértelmű cél, hogy a Budapesti Közlekedési Központot (BKK) több hatáskörrel ruházzák fel, egybefogva a város teljes közlekedési rendszerét, beleértve a fővároson belül tömegközlekedést, az elővárosi vasút- és buszvonalak Budapesten belüli részét, de még a parkolási ügyeket is.
Ehhez azonban szükség lesz az állam segítségére is. A tavaly ősszel alapítot BKK-nak hivatalosan július elsejétől már teljes kapacitással kellene működnie, érdemi munkára azonban kevesebb lehetőség van addig, amíg a személyszállítási törvény nem születik meg, és nem lehet bevezetni az egységes, közös tarifarendszert.
Tovább bonyolítja a helyzetet, hogy a BKV-t egy idő után hivatalosan apportálni kellene a BKK-ba. Ennek az első lépése meg is történt még 2010-ben, amikor a BKK alá rendelték, azóta azonban más irányba fordultak az események. A főváros vezetőitől többször elhangzott, hogy az államnak kellene odaadni a BKV-t. A szavak szintjén erre fogékony is a kormány, a gyakorlatban azonban nem sürgetik a cég átvételét. A támogatásokkal egyébként is szűkmarkúan bánnak: azt a kilencmilliárd forintot például, amelyet egy tavaszi ígéret alapján át kellett utalniuk a BKV-nak a működőképesség fenntartásáért, a 4-es metróra szánt forrásokból csoportosították át.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.