Az eladások felgyorsulása a piacon – az elemzők szerint – az egyre nagyobb számban megjelenő olcsóbb modelleknek köszönhető. A 100 dollár alatti alsó kategóriás készülékek éves növekedési üteme 2010–15 között 115,4 százalék, szemben a közép- és felső kategóriásokra várható 16,4 százalékkal. Az olcsóbb okostelefonok iránt főként a fejlődő térségekben – Kína, India, Dél-Ázsia és Afrika – várható átlagon felüli kereslet, ahol a mobiltelefon-piac amúgy is a mennyiségi növekedés korszakát éli még.
Az alacsonyabb árkategóriás eszközöket nagyobb tételben a mobilgyártásba újonnan érkező kínai cégek – a Huawei és a ZTE – szállítják. Symbianes készülékeivel a Nokia is lement erre az árszintre, de, mint ismert, a Microsofttal kötött együttműködés nyomán a finn cég felhagy ezzel a platformmal, így a későbbiekben már nem játszhat benne meghatározó szerepet. (Hírek szerint a Nokia legfeljebb 2016-ig támogatja a Symbiant.)
Azért a drágább készülékeket gyártók sem panaszkodhatnak majd. Egy másik felmérés szerint négy év múlva az akkor eladott okostelefonoknak már közel a 28 százaléka lesz alkalmas például az érintés nélküli kommunikációra (near-field communication – NFC), ennek egyik fő hasznát a kereskedelem láthatja a mobilos fizetések terén.
Ezzel egyidejűleg az NFC-technológiában komoly üzletet látó mobilszolgáltatók pedig a lehetőségek jobb kihasználása érdekében regionális és globális együttműködéseket igyekeznek rá kialakítani. Erre már Magyarországon is van példa. Az elemzők optimisták, szerintük a következő egy-két évben a gyártói oldalról hajtva mégis elindulhat az NFC-piac. Ha már lesz kellő számú készülék a kínálatban, az jobban ösztönzi majd a kiskereskedelmet is az NFC-szolgáltatások nagyobb arányú bevezetésére is. Így aztán nem elképzelhetetlen, hogy 2015-ben már több mint negyedmilliárd NFC-képes mobiltelefont adhatnak el a világon.
Magyarországon is dinamikusan nő az okostelefon-tulajdonosok tábora. Egyre többen napi gyakorisággal használnak különféle alkalmazásokat. A T-Mo-bile felmérése szerint az okostelefonosoknak a kétharmada már otthonosan mozog az applikációk világában. A legnépszerűbb alkalmazások a közösségi oldalak. Ezt követi az e-mail, ez nagyjából egyötödükre jellemző, 15 százalék használja a navigációs rendszereket, míg 13 százalékuk a mobilböngészőket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.