BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A cégek is veszik a mobilnetet

A mobilinternet a tízfősnél kisebb mikrovállalkozásoknál már teljes mértékben helyettesíti a vezetékes világhálós kapcsolatot – derül ki a Magyar infokommunikációs jelentésből.

Ez azt is megállapítja továbbá, hogy a teljes hazai vállalati és intézményi kör 14 százaléka fizet elő legalább egy mobilinternet-kártyár.
Rohamosan terjed a mobilinternet ismertsége is, a döntéshozóknak ma már a 93 százaléka hallott erről a megoldásról, egy évvel korábban ez az arány csak 78 százalék volt. Ezzel párhuzamosan növekszik a céges mobilinternet-kártyák száma, az utóbbi egy évben a számítógéppel együtt használt előfizetési állomány mintegy 30 százalékkal bővült.

Az üzleti előfizetők több mint fele az összes kártyát kiosztja a munkavállalóknak tartós használatra, a mikro- és kisvállalatokra viszont inkább az a jellemző, hogy egy-egy SIM kártyát több személy is igénybe vesz. Az üzleti előfizetői körön belül elsősorban a felső vezetők és az értékesítéssel, ügyfélkezeléssel foglalkozók a fő felhasználók. A legjellemzőbb alkalmazási terület az elektronikus levelezés és az internetböngészés, emellett azonban sokuknál megjelenik már a céges intranet, illetve az adatállományok mobilos elérése is. A nagyvállalati körben a vállalatirányítási rendszerhez való hozzáférés is viszonylag gyakori.

A mobilnet megítélésében a vezetők elsősorban a sávszélességgel és a rendelkezésre állással kapcsolatban fogalmaztak meg elvárásokat, ezen a területen várnának további fejlesztéseket. Az üzleti mobilinternet-előfizetések számát növelik az okostelefonok SIM kártyáin aktivált „kis képernyős” internetcsomagok is. Ezek nélkül az okostelefonok céges felhasználása nehézkes lenne; a jövőben mind az okoskészülékek, mind az üzleti alkalmazások számának rohamos emelkedése várható.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.