BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Beindulni látszik a teherautó-üzletág

A CIB Lízing csoportnak a tehergépjármű-finanszírozási szegmensben is sikerült az átlagot meghaladó mértékben erősödni, így az első fél évben az abszolút számokon túl a piaci részesedése is nőni tudott – nyilatkozta lapunknak Hunyady Gábor, az eszközfinanszírozási terület üzletág-igazgatója. Márpedig – tette hozzá – az első hat hónapban a piac egésze is jól teljesített: mivel a nemzetközi fuvarozással foglalkozó vállalatok – ezek teszik ki jelenleg a tehergépjármű-finanszírozott ügyfelek nagy részét – eszközbeszerzéseiket 2010 második fél évétől kezdték meg nagyobb számban, a növekedés év/év összehasonlításban nagyon impozáns, 40 százalék fölötti értéket mutat. E kedvező képhez azonban az is hozzá tartozik, hogy a 2010-es bázis volt rendkívül alacsony a megelőző évekhez képest, amelyet többek között az eszközök minőségi cseréjének elmaradása okozott.

A finanszírozott összeg növekedésén túl csökkenni kezdett a használt eszközök aránya is: a 2009-es kevesebb mint 25 százalékhoz képest az idén már minden második finanszírozott eszköz új, a CIB Lízing kihelyezéseinek több mint 70 százalékát ezek adják.

A jelenlegi növekedést Hunyady Gábor szerint elősegíti az elhalasztott járműcserék pótlása is. A 2008 végétől 2010 elejéig tartó időszakban a fuvarozásban – mint sok más területen – elmaradtak a termelőeszközök minőségi cseréi. Ez egyrészt automatikusan az eszközpark átlagéletkorának növekedését eredményezte, másrészt minden külső körülmény változatlansága mellett is önköltség-emelkedéshez vezetett. 2010 végére viszont a cégek felismerték, hogy a cserék elhalasztása okozta költségnövekedés miatt versenyhátrányba kerülhetnek a modernebb eszközöket használó szereplőkhöz képest. Ennek alapján az üzletág-igazgató szerint a 2011-ben tapasztalható tehergépjármű-lízing piaci fejlődésének elsősorban ez volt a mozgatórugója.

A CIB Lízing csoport egyedi szolgáltatási elemekkel is igyekszik kiszolgálni az ügyfelek igényeit. Az általában a lízingpiaci szereplők által kínált szolgáltatásokon túl – figyelemmel arra, hogy az ügyfelek likvid helyzete nagyban függ a termelőeszközeik költségszintjétől – a tehergépjárművek minőségi cseréje során hamarosan esettanulmányokon keresztül, számításokkal is alátámasztva tudják segíteni a vállalkozás hatékonyságának növelését, ezen keresztül pedig a fizetőképesség megőrzését.

Ami pedig a piaci kilátásokat illeti, Hunyady Gábor úgy véli: rövid távon mindenképpen a jelenlegi, nem elsősorban a bővítésre, hanem a cserére vonatkozó igény dominál a nemzetközi fuvarozói körben. Ez a tendencia önmagában is képes a jelenlegi szintek közelében tartani a volumeneket. Azonban legalább ilyen fontos kérdés, hogy a belföldi szállítmányozók és a saját árujukat fuvarozó ügyfelek mikor térnek vissza ismét nagyobb számban a tehergépjármű-vásárlók piacára – hangsúlyozta az üzletág-igazgató. VG

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.