A finanszírozott összeg növekedésén túl csökkenni kezdett a használt eszközök aránya is: a 2009-es kevesebb mint 25 százalékhoz képest az idén már minden második finanszírozott eszköz új, a CIB Lízing kihelyezéseinek több mint 70 százalékát ezek adják.
A jelenlegi növekedést Hunyady Gábor szerint elősegíti az elhalasztott járműcserék pótlása is. A 2008 végétől 2010 elejéig tartó időszakban a fuvarozásban – mint sok más területen – elmaradtak a termelőeszközök minőségi cseréi. Ez egyrészt automatikusan az eszközpark átlagéletkorának növekedését eredményezte, másrészt minden külső körülmény változatlansága mellett is önköltség-emelkedéshez vezetett. 2010 végére viszont a cégek felismerték, hogy a cserék elhalasztása okozta költségnövekedés miatt versenyhátrányba kerülhetnek a modernebb eszközöket használó szereplőkhöz képest. Ennek alapján az üzletág-igazgató szerint a 2011-ben tapasztalható tehergépjármű-lízing piaci fejlődésének elsősorban ez volt a mozgatórugója.
A CIB Lízing csoport egyedi szolgáltatási elemekkel is igyekszik kiszolgálni az ügyfelek igényeit. Az általában a lízingpiaci szereplők által kínált szolgáltatásokon túl – figyelemmel arra, hogy az ügyfelek likvid helyzete nagyban függ a termelőeszközeik költségszintjétől – a tehergépjárművek minőségi cseréje során hamarosan esettanulmányokon keresztül, számításokkal is alátámasztva tudják segíteni a vállalkozás hatékonyságának növelését, ezen keresztül pedig a fizetőképesség megőrzését.
Ami pedig a piaci kilátásokat illeti, Hunyady Gábor úgy véli: rövid távon mindenképpen a jelenlegi, nem elsősorban a bővítésre, hanem a cserére vonatkozó igény dominál a nemzetközi fuvarozói körben. Ez a tendencia önmagában is képes a jelenlegi szintek közelében tartani a volumeneket. Azonban legalább ilyen fontos kérdés, hogy a belföldi szállítmányozók és a saját árujukat fuvarozó ügyfelek mikor térnek vissza ismét nagyobb számban a tehergépjármű-vásárlók piacára – hangsúlyozta az üzletág-igazgató. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.