A tavalyit kissé meghaladó, 510 milliárd forint feletti árbevételt vár erre az évre a Co-op Hungary Zrt., amelynek első félévi forgalma meghaladta a 257 milliárd forintot – mondta Murányi László, a társaság vezérigazgatója a VI. Coop Rallyn. Hangsúlyozta: az üzlethálózat csökkenés nélkül vészelte át a válságot, az elmúlt két évben is meg tudta őrizni piaci részesedését a hazai élelmiszer-kiskereskedelemben. A háromezer Coop üzlet a hazai kiskereskedelmi forgalom 12 százalékát adja, míg az ellátási lánchoz tartozó kisboltoknak tartósan 3 százalék körüli a piaci részesedésük. Ez Murányi szerint elsősorban a tudatos üzletpolitikának és azoknak a középtávú stratégiai fejlesztéseknek köszönhető, amelyeket az elmúlt években végrehajtott a Coop Gazdasági Csoport.
A fejlesztések közül a leglátványosabb a boltmegújítási program. Az áfészekből kinőtt, hálózatba, majd franchise-rendszerbe szerveződött, az ország szinte minden településén jelen lévő hálózat a vásárlói igényekhez igazította üzleteit. A beruházás keretében nemcsak a háromezer Coop bolt arculata újul meg és válik egységessé, de kategóriájuk is változik: az eddigi, a méretet alapul vevő szemlélet helyett a szolgáltatás színvonala szerinti kategorizálás történik.
A kiszolgálás színvonalát emeli a másik fő stratégiai fejlesztés, az egységes informatikai rendszer kiépítése. A 2002-ben elkezdődött integráció a tervek szerint a következő év végére már a franchise-forgalom 80 százalékát adó ezerötszáz üzletre terjed ki, ez Magyarországon a legnagyobb ilyen – a boltokon kívül vevőközpontokat, regionális ellátóközpontokat is összekötő – hálózat – hangsúlyozta Murányi László.
Tavaly startolt a Coop Klub, az üzletlánc törzsvásárlói programja, amellyel a cél a vezérigazgató szerint a boltok versenyképességének megőrzése, új vevők csábításával és a régiek megtartásával. A jelenleg 445 településen 760 üzletben elérhető törzsvásárlói rendszernek ma 530 ezer tagja van, de a kártyabirtokosok száma a cég reményei szerint az év végére elérheti a 600 ezret, 2012 végére pedig az egymilliót.
Murányi szerint ezek a fejlesztések a túlélést jelentik a nehéz makrogazdasági környezetben. Mint elmondta: a növekedési kilátások romlása, a fogyasztás kedvezőtlen alakulása komoly kihívást jelent a Coop számára is. Ebben az évben a kiskereskedelmi forgalom enyhén emelkedhet az elmúlt négy évben tapasztalt csökkenés után. Tovább nőhet ugyanakkor a saját márkás termékek forgalma, illetve a diszkontáruházak részesedése.
l 700 kkv a tagja
l 30 ezernél több foglalkoztatott
l 5000 bolt ellátása
l 3000 franchise-bolt
l 1,5 millió vevő naponta
l 80 százalékban magyar áru
l 700 kkv a tagja
l 30 ezernél több foglalkoztatott
l 5000 bolt ellátása
l 3000 franchise-bolt
l 1,5 millió vevő naponta
l 80 százalékban magyar áru -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.