A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség pénteki közleménye szerint a 4. számú főút várhatóan 2012 végére fejeződik be 1,1 milliárd forintból, míg a 76. számú főút 2013 év végéig készülhet el 900 millió forintból.
Az M43 gyorsforgalmi út Makó-Csanádpalota, Nagylak-országhatár közti 23,1 kilométeres szakasz kivitelezésének eredményeképpen Apátfalva, Magyarcsanád és Nagylak települések mentesülhetnek az átmenő forgalomtól. A kivitelezés várhatóan 2014-ben befejeződik és költsége 65 milliárd forint, amelynek 61 százaléka európai uniós forrásból 39 százaléka magyar forrásból valósul meg. Mivel a beruházás nagyprojektnek minősül, így azt az Európai Bizottságnak is jóvá kell hagynia. A kormány 2011. október 14-i határozatában arról döntött, hogy a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség nyújtsa be a pályázati dokumentációt Brüsszelbe - közölte az ügynökség.
A kivitelezés magában foglalja az autópálya 2-szer 2 forgalmi sávval és leállósávval való kiépítését, a kapcsolódó műtárgyak, pihenőhelyek csomópontok megvalósítását.
Az Új Széchenyi Terv keretében megvalósuló fejlesztés Románia magyarlakta területeinek gyorsabb és biztonságosabb elérhetőségéhez járul hozzá. A gyorsforgalmi útszakasz kiépítése a társadalmi és gazdasági kapcsolatok élénkítését, erősödését segíti elő a határmenti térségekben. A fejlesztésekkel szélesíthető a kétoldalú együttműködés a kereskedelem, a turizmus és a közlekedés területén - áll a közleményben.
Az építési munkák során a helyi vállalkozók bevonásával további munkahelyek teremtése várható. A projekt megépítése után az üzemeltetés is új munkahelyeket teremt.
A 4. számú főút Hajdúszoboszló és Debrecen közötti útszakasz burkolatának megerősítése várhatóan 2012 végére fejeződik be. A főút fontos szerepet játszik a Budapest-Záhony közötti távolsági forgalom levezetésében, így jelentősen hozzájárul a teher- és a nehéz tehergépjármű forgalom zavartalan közlekedéséhez.
A Vas megyei főút megerősítése 2013 második félévére várható. A projekt megvalósítását indokolja, hogy a főút fontos regionális kapcsolatot jelent az M7-es autópálya és a 86-os főút között, összekötést biztosítva az észak-nyugati és déli területek között.
A közlemény szerint a közúti fejlesztések eredményeképpen a nagyobb teherbíró képességű főutakon megnő az egy jármű által elszállítható rakomány mennyisége, amely következtében csökken a fajlagos energiafelhasználás. Az útminőség javulása és az elkerülő utak egyenletesebb haladási sebességet tesznek lehetővé, ami csökkenti az energia-fogyasztást, továbbá a fejlesztés révén javul a főúthálózat műszaki állapota és közlekedésbiztonsági helyzete.
Mindkét projekt 85 százaléka európai uniós forrásból, míg 15 százaléka magyar költségvetési forrásból valósul meg.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.