Az év eddig eltelt időszakának értékesítési adatai alapján úgy tűnik, hogy az idei évben tényleg megállhat a hazai sörpiac 2006 óta tartó visszaesése. „A piac szempontjából meghatározó május–szeptemberi főszezonban fordulat történt a korábbi évekhez képest, hiszen 7 százalékkal bővült az értékesítés. Ami talán még fontosabb, hogy mindkét szektorban, mind a kereskedelemben, mind a vendéglátásban növekedett a piac, 8, illetve 6 százalékkal” – mondta a Világgazdaságnak Kovács Sándor Lóránt, a Dreher Sörgyárak Zrt. vállalatfejlesztési igazgatója. Közlése szerint az idei kiemelkedő szezon négy okra vezethető vissza. Sokat dobott a sörfogyasztáson, hogy az idén késő tavasztól kora őszig sokkal jobb idő volt, mint egy évvel korábban, a másik nagy hatás, hogy az elmúlt években elmaradó, az otthoni sörfogyasztásra átszokó fogyasztók visszatértek a vendéglátóhelyekre sörözni. Ebben az igazgató szerint szintén lehet szerepe a jó időjárásnak, illetve az olyan vendéglátóhelyi fogyasztást ösztönző promócióknak, mint például a májustól októberig futó „Aranypéntek” akciójuk, amelynek keretében országosan több mint 2300 helyen pohár sör áráért korsót kaptak a vendégek minden pénteken. A sörforgalom növekedéséhez az ízesített sörök térnyerése is hozzájárult, ez a kategória az idén robbant be igazán a piacra. „Szintén nagyon fontos szerepet játszott a fogyasztás bővülésében, hogy az idén nem nőtt a sörök adóterhelése, mert az biztosan dráguláshoz vezetett volna” – véli Kovács Sándor Lóránt. Mint mondta, az iparági profitabilitás még éppenhogy a pozitív tartományban van, ezért egy esetleges adóemelést a gyártók kénytelenek megjeleníteni az áraikban, ami viszont ismét a kereslet mérséklődéséhez vezethet. A sörpiac jövő évi kilátásai az idei jó szezon ellenére pont emiatt bizonytalanná váltak, hiszen a korábban említett négy sikertényezőből kettő szinte biztosan nem áll majd fenn, ugyanis nő a sört terhelő jövedéki adó, valamint az ízesített sörökre az úgynevezett chipsadót is kivetik. A Dreher terveivel kapcsolatban a vállalatfejlesztési igazgató elmondta, továbbra is elsődleges feladatuknak tekintik a sörkultúra népszerűsítését, a vendéglátó szektorra fókuszálva. N. M.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.