A videojáték-ágazat leggyorsabban növekvő szegmense lehet a következő években a mobiltelefonos játékoké. A Gartner piackutató cég legutóbbi elemzése szerint a szektor önmagában is dinamikus bővülést mutathat a jövőben, a mobiljátékok forgalma azonban az átlagot is meszsze meghaladó mértékben emelkedhet. Tavaly a teljes iparág világszerte 67 milliárd dolláros forgalmat generált, ennek 15 százalékát adták a mobiltelefonos alkalmazások, az idén azonban már a 74 milliárdot is meghaladhatja a globális forgalom, 2015-ben pedig akár a 112 milliárdot is elérheti az értékesítés, s mindeközben a mobilszegmens részesedése a teljes szektoron belül 20 százalékra emelkedhet. Mindez azt jelenti, hogy a maroktelefonra fejlesztett játékok forgalma a 2010-es 10 milliárdról 2015-re 22 milliárd dollár fölé ugorhat.
A dinamikus növekedés eredményeként az erőviszonyok már az elmúlt években jelentősen átalakultak a szektorban. A Flurry elemzőcég adatai szerint a mobil-játékkonzol-szoftverek piacán a korábban lényegében egyeduralkodónak számító Nintendót az Egyesült Államokban már most leszorította a trónról a Google és az Apple, a legtöbb játékot ugyanis ma már Android és iOS platformra értékesítik. Két esztendővel ezelőtt a japán gyártó még a teljes piac 70 százalékát ellenőrizte, a második helyen pedig értékesítés alapján a szintén japán Sony állt 10 százalék feletti részesedéssel, igaz, utóbbit a két legelterjedtebb okostelefon operációs rendszer együttesen már ekkor megelőzte. A legfrissebb előrejelzések szerint azonban az Android és az iOS az idén már a teljes amerikai forgalom 58 százalékát ellenőrizheti, miközben a Nintendo részesedése 2009 óta felére csökkent, s hasonló mértékű piacvesztéssel szembesült a Sony is.
A mobiljátékok az okostelefonra letölthető alkalmazások között is vezető helyet töltenek be, lényegében az összes felmérés azt mutatja, hogy egyértelműen ezek a legkeresettebb applikációk. Szakértők szerint ennek egyik oka az lehet, hogy a felhasználók jelentős része még az Egyesült Államokban is buta telefonként használja a készüléket, azaz elsősorban telefonál és SMS-ezik rajta, az alkalmazások használata még mindig kevésbé elterjedt. Mindez azt jelenti, hogy az applikációk piacán hatalmas a növekedési potenciál, csak meg kell ismertetni azokat az okostelefon-használókkal. Ebből a szempontból a játékok némi előnyt élvezhetnek a többi alkalmazással szemben, hiszen ezeket könnyebb illeszteni az eddigi fogyasztási szokásokhoz.
A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.