Pannon Festék Hálózat néven új kereskedelmi láncot szervez a legnagyobb magyar tulajdonban lévő festékgyártó vállalat, a Poli-Farbe Kft., amely ezáltal legnagyobb vevőinek, a családi szakkereskedéseknek igyekszik jövőt biztosítani. Pontosabban, az összefogással mindkét fél nyer: a kiskereskedések egységes arculatot, az üzlet egy részének berendezését, marketinget és kedvezményeket kapnak a festékgyártól, az pedig stabil értékesítési csatornához jut. A tavaly 6,3 milliárd forintos árbevételt elért bócsai Poli-Farbe forgalmának 80 százalékát a festékboltok és szakkereskedések révén éri el, így létkérdés számára, hogy ezek a kereskedők életben maradjanak és megerősítsék piaci pozícióikat.
A már megkötött szerződések alapján tavaszig harminc, 2012 végére pedig várhatóan 140 üzletegysége lesz a Pannon Festék Hálózatnak, amelyhez elsőként a budapesti Piktorfesték Kft. Tatai úti, illetve a dabasi T-Flex Kft. boltja csatlakozott. A hálózat további üzleteinek átépítése a festékszezon holtidőszakában, a tél folyamán lesz. A Poli-Farbe a jövő év végéig összesen mintegy 250 millió forintot áldoz a bolthálózat homogén arculatának kialakítására. Máig 87 – több mint 120 bolttal rendelkező – kereskedővel kötött partnerségi megállapodást.
„A festékkereskedő magyar tulajdonú kis- és középvállalkozások komoly likviditási gondokkal küzdenek, ugyanakkor évek óta szerettek volna összefogni, hogy felvehessék a versenyt a multinacionális vállalatokkal. A Pannon Festék Hálózat életre hívása tulajdonképpen nem más, mint a piaci szereplők összefogása a túlélés érdekében” – mondta Szabó Antal, a Poli-Farbe Kft. ügyvezető igazgatója, hozzáfűzve, hogy Magyarországon több mint ezer olyan festéküzlet van, amely családi vállalkozás vagy abból nőtte ki magát az utóbbi években. Ezek együttesen a 33 milliárdosra becsült hazai festékpiac forgalmának mintegy 78 százalékát bonyolítják.
A családi szakboltokat egyaránt sújtotta a multinacionális cégek térnyerése és a gazdasági válság. Másrészt az építőipar, a hőszigetelő- és a barkácspiac mélyrepülése ellenére a festékek iránt még viszonylag jó a kereslet. Az első fél évben 3, október 15-ig pedig 4,4 százalékkal gyártott az elmúlt év azonos időszakában kiszállítottnál nagyobb mennyiséget a Poli-Farbe Kft. Mindezt annak ellenére sikerült elérni, hogy az építkezések számának zuhanása miatt ugyancsak mélyrepülésben van az ipari falfestékek, valamint a vakolatok gyártása. Ám az új fejlesztésű, könnyen kezelhető beltéri festékek forgalma szépen növekszik: sok vásárló komolyabb felújítás helyett a költségkímélő szobafestést választotta otthonszépítésnek.
A vállalat tavalyelőtt 34 110 tonna terméket állított elő a Bács-Kiskun megyei telephelyen. Az elmúlt évben azonban már
34 900 tonnát szállított a magyar, a szlovák és a román piacra.
A cégvezető a friss számok alapján úgy véli, az idei árbevétel 7 milliárd forint körül lesz, ám a forgalomarányos nyereség csökkenni fog az energiahordozók és az alapanyagok drágulása miatt. Az elmúlt évben ugyanis 40-45 százalékkal emelkedett a titán-dioxid világpiaci ára, és ugyanilyen mértékben drágultak a különböző műgyanták. Egy átlagos festékben ezek a legnagyobb költségtényezők. Ezért a piaci tendenciáknak megfelelően a Poli-Farbe is tavaly két alkalommal 4-4 százalékos áremelésre kényszerült. A költségnövekedést jelentős piacvesztés kockázata nélkül nem lehet továbbhárítani a vevőkre, ezért van szükség a hatékonyság javítására, amin éppen most dolgozik a vállalat.
Azután, hogy másfél éve egy új saját fejlesztésű festékcsaládja számára öt évre megkapta – a magyar és a szlovák piacra – a DuPont Teflon márkanév használati jogát az amerikai konszerntől, a Poli-Farbe Magyarországon elsőként megkezdte egy szintén saját fejlesztésű, formaldehidmentes festékcsaládnak a forgalmazását. Nyugat-Európában már nem lehet eladni magas oldószer- és formaldehidtartalmú festékeket – mondta Szabó Antal, aki ugyanakkor nem tervezi a nyugat-európai exportot, mert ahhoz túl kicsi a cég, s megelégszik azzal, hogy Erdélybe és Szlovákiába szállítja forgalmának 7-8 százalékát. Ez az export ugyanakkor az elmúlt három évben megkétszereződött, mégpedig annak ellenére, hogy az erdélyi festékpiac jelentősen, a magyarországinál nagyobb mértékben szűkül.
Ezúttal a DuPont-nal közösen fejlesztett Neo termékcsalád érdemelte ki az elismerést, amelyet a válság ellenére vezettek be a piacra tavaly tavasszal.
A Teflon felületvédő adalékkal gyártott festékek már több mint hetven országban kaphatók, és mindenhol jelentős üzleti sikert hoztak a gyártóknak.
Ezúttal a DuPont-nal közösen fejlesztett Neo termékcsalád érdemelte ki az elismerést, amelyet a válság ellenére vezettek be a piacra tavaly tavasszal.
A Teflon felületvédő adalékkal gyártott festékek már több mint hetven országban kaphatók, és mindenhol jelentős üzleti sikert hoztak a gyártóknak.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.