Bármennyire is meglepő, az általános válság és a negatív üzleti hangulat ellenére akad olyan szektor az országban, amely az elmúlt évekhez hasonlóan az idén is dinamikus növekedést produkál az előrejelzések szerint. A GKIeNET tavalyi mérése szerint 130 milliárd forintos forgalmat produkáló online kiskereskedelem ez évben 160 milliárdosra nőhet (ebben a biztosítási és utazási szegmens nincs benne). Sőt, akad olyan piaci szereplő, amely a vártnál kedvezőbb nyári adatok alapján még ennél is optimistább becslést közölt. Az Árukereső.hu előrejelzése szerint ugyanis akár a 170 milliárd forintot is elérheti a kosaras rendszerben értékesítő hazai webboltok idei forgalma.
Bár még közel egy hónap van karácsonyig, a látogatottsági adatok azt mutatják, már kezdi foglalkoztatni a hazai felhasználókat, hogy mit és honnan szerezzenek be a fa alá. Az Árukereső.hu felmérése szerint az idén a magyarok átlagosan 34800 forintot költenek majd karácsonyi ajándékra, ez egy ezressel több, mint tavaly. A kutatás során megkérdezettek 69 százaléka tervezi, hogy az interneten is vásárol karácsonyra. A netet a kényelem miatt választja a többség, de az is fontos szempont, hogy az árak gyakran alacsonyabbak, mint a hagyományos boltokban.
Az idén a neten vásárolt legnépszerűbb ajándékok közé a ruházati cikkek, műszaki termékek, könyvek és kozmetikumok tartoznak. A férfiak műszaki és háztartási elektronikai termékeket, valamit mobiltelefonokat vesznek, a nők pedig a ruhák, könyvek és gyerekjátékok beszerzését tervezik a világhálón.
A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.