CSOMAGBAN Sokan szereznek szeretteiknek örömet karácsonykor testápolókat és kozmetikumokat tartalmazó ajándékcsomaggal. Több mint kétmillió darabot vásároltak ezekből az ünnepi szezonban tavaly, ahogy az előtte lévő három évben is. A kiskereskedelmi forgalom 3 milliárd forint körül mozgott a kedvelt ajándék esetében – állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat.
A beszerzés decemberre koncentrálódik, amikor az ajándékcsomagok 80 százalékát adják el. Összesen 855 különböző csomagból válogathattak a vásárlók. Az értékesítés csúcsidőszakának a karácsonyt közvetlenül megelőző két hét bizonyult, immár két éve változatlanul – tájékoztatott Melisek Eszter, a Nielsen ügyfélkapcsolati igazgatója. A karácsonyi csomagokba dezodorból került tavaly a legtöbb, aztán a korábbi években vezető tusfürdő következett, kéz- és testápoló krém, szappan, majd sampon.
Az értéket tekintve a tusfürdőé a legnagyobb részarány, a szappan pedig harmadik. Tavaly ez a piac a legolcsóbb, 1000 forintnál alacsonyabb áron kínált csomagok felé mozdult el. Piaci részesedésük mennyiségben 24 százalékról 30-ra emelkedett. Szintén nőtt, 4-ről 5 százalékra a 2000–2499 forintos szegmens piaci része. Kisebb lett viszont a három további szegmens mutatója (1000–1499, 1500–1999, továbbá 2500 forint felett). Az eladáshelyek súlya változott: olcsóbb csomagokból többet értékesített a hipermarket, drágábbakból pedig a drogéria. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.