BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Népszerűek a testápoló szerek karácsonykor

CSOMAGBAN Sokan szereznek szeretteiknek örömet karácsonykor testápolókat és kozmetikumokat tartalmazó ajándékcsomaggal. Több mint kétmillió darabot vásároltak ezekből az ünnepi szezonban tavaly, ahogy az előtte lévő három évben is. A kiskereskedelmi forgalom 3 milliárd forint körül mozgott a kedvelt ajándék esetében – állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat.

A beszerzés decemberre koncentrálódik, amikor az ajándékcsomagok 80 százalékát adják el. Összesen 855 különböző csomagból válogathattak a vásárlók. Az értékesítés csúcsidőszakának a karácsonyt közvetlenül megelőző két hét bizonyult, immár két éve változatlanul – tájékoztatott Melisek Eszter, a Nielsen ügyfélkapcsolati igazgatója. A karácsonyi csomagokba dezodorból került tavaly a legtöbb, aztán a korábbi években vezető tusfürdő következett, kéz- és testápoló krém, szappan, majd sampon.

Az értéket tekintve a tusfürdőé a legnagyobb részarány, a szappan pedig harmadik. Tavaly ez a piac a legolcsóbb, 1000 forintnál alacsonyabb áron kínált csomagok felé mozdult el. Piaci részesedésük mennyiségben 24 százalékról 30-ra emelkedett. Szintén nőtt, 4-ről 5 százalékra a 2000–2499 forintos szegmens piaci része. Kisebb lett viszont a három további szegmens mutatója (1000–1499, 1500–1999, továbbá 2500 forint felett). Az eladáshelyek súlya változott: olcsóbb csomagokból többet értékesített a hipermarket, drágábbakból pedig a drogéria. VG

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.