BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tovább terjeszkedik a magyar multi

Mintegy 13-14 milliárd forintos árbevételt érhet el az idén a disztribúcióval, salestevékenységgel, promócióval és marketinglogisztikával foglalkozó Rafinanz Service Kft. A növekedés fő motorja, hogy az év eleje óta több nemzetközi márka teljes körű hazai forgalmazását ez a cég végzi.

A mélyülő nemzetközi gazdasági és pénzügyi válság dacára 2012-ben is két számjegyű, 25-30 százalékos forgalombővülést tervez a magyar tulajdonú, főként disztribúcióval, salestevékenységgel, promócióval és marketinglogisztikával foglalkozó Rafinanz csoport. Meghatározó tagvállalata, a Rafinanz Service Kft. várhatóan 13,4 milliárd forintos árbevételt érhet el az idén a tavalyi 2,4 milliárd után. Cégcsoportszinten,

a többi tagvállalat – Rafinanz Home Entertainment, P.O.P. Hungary Zrt., P.O.P. Értékesítésfejlesztési Kft., Wonderduck Zrt. – adatait beszámítva 16-18 milliárd forintos árbevétellel számolnak 2011-re a hazai piacon, a külföldi piacaikról származó forgalom elérheti az idén a kétmilliárd forintot, annak ellenére, hogy csak márciusban kezdte meg a működését a cseh és a szlovák leányvállalatuk. „Az idei rendkívüli bővülés annak köszönhető, hogy 2010 közepén és 2011 elején megnyertük a Procter&Gamble (P&G) két nagy tenderét, amely a cég bizonyos forgalmazási és értékesítési tevékenységeinek a kiszervezésére irányult” – mondta Simonidesz Csaba, a Rafinanz csoport egyik társtulajdonos-ügyvezető igazgatója.

Az egyik megbízás értelmében így a Rafinanz végzi ez évtől a P&G összes, többek között a hét zászlóshajó márkájának az úgynevezett semi-scale disztribúcióját, azaz bizonyos csatornákon alapvetően a cég értékesíti ezeket a termékeket Magyarországon. Ez a tender felelős a Rafinanz forgalmi növekedésének nagyjából 80 százalékáért. Ez

év márciusában indult be a másik P&G-megbízás, amelynek értelmében Magyarországon, Csehországban és Szlovákiában a Rafinanz végzi a Braun, az Oral B és a Duracell márkák minden egyes értékesítési csatornára vonatkozó teljes körű disztribúcióját. A Braun márkának a kijelölt regionális forgalmazójává vált ezen országokban a Rafinanz, és minden tevékenységet ők végeznek vele kapcsolatban, míg a másik két márkát a P&G-vel közösen forgalmazzák.

A két megbízás komoly felkészülést igényelt a Rafinanz részéről, ezért a cég 2010-ben több mint 50 százalékkal növelte raktárkapacitását, az idén pedig új vállalatirányítási rendszert vezettek be. Simonidesz Csaba véleménye szerint abszolút trendnek mondható nemzetközi szinten is, hogy egyes multinacionális cégek kivonulnak az olyan kisebb piacaikról, ahol nem teljesítenek elég jól és nem termelik meg a szükséges profitrátát, s inkább a Rafinanzhoz hasonló disztribútor cégekre bízzák termékeik forgalmazását. Ez a multik számára költséghatékonyabb megoldás, emellett a disztribútor cégek általában jobb lokális piacismerettel rendelkeznek, és kedvezőbb tárgyalási pozíciót tudnak kiharcolni maguknak a kereskedelmi láncokkal szemben.

Közlése szerint jelenleg több potenciális partnerrel is folytatnak tárgyalásokat hasonló megbízásokról, mindazonáltal szerinte 2012 a konszolidáció éve lesz számukra, amely során az idén hirtelen megnövekedett megrendelésállományuk kiszolgálásához szükséges rendszer finomhangolására fektetnek majd különös hangsúlyt.

Mindemellett a külföldi jelenlétüket is szeretnék stabilizálni. Új leányvállalat alapítására is készül a cég presztízstermékek, felső kategóriájú kozmetikumok és parfümök forgalmazására. Mindemellett a vállalatcsoport nyitott a portfóliójához illeszkedő felvásárlásokra is.

Hoszteszcégből milliárdos disztribútor

A Rafinanz promóciós ügynökségként indult 1998-ban, majd bővítette tevékenységi körét. A cég 2006-ban egyesült a P.O.P. Kft.-vel, ezáltal létrejött Magyarország legnagyobb polcszervizvállalata. A Rafinanz BTL divíziója 2010-ben önállósult, azóta Wonderduck Agency néven teljes körű BTL tevékenységet végző ügynökségként folytatja munkáját. A Rafinanz sikerének egyik titka, hogy Simonidesz Csaba és Soós S. Zoltán kiegészíti egymást: előbbi stratégiát gyárt és az új üzleteket hozza, utóbbi a hatékonyságra, a folyamatok optimalizálására koncentrál.


forintos árbevételt érhet el az idén a disztribúcióval, salestevékenységgel, promócióval és marketinglogisztikával foglalkozó Rafinanz Service Kft. A növekedés fő motorja, hogy az év eleje óta több nemzetközi márka teljes körű hazai forgalmazását ez a cég végzi.

Németh Márk Hoszteszcégből milliárdos disztribútor A Rafinanz promóciós ügynökségként indult 1998-ban, majd bővítette tevékenységi körét. A cég 2006-ban egyesült a P.O.P. Kft.-vel, ezáltal létrejött Magyarország legnagyobb polcszervizvállalata. A Rafinanz BTL divíziója 2010-ben önállósult, azóta Wonderduck Agency néven teljes körű BTL tevékenységet végző ügynökségként folytatja munkáját. A Rafinanz sikerének egyik titka, hogy Simonidesz Csaba és Soós S. Zoltán kiegészíti egymást: előbbi stratégiát gyárt és az új üzleteket hozza, utóbbi a hatékonyságra, a folyamatok optimalizálására koncentrál.-->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.