A Nemzeti Autópálya-biztonsági Szervezet (NHTSA) még tavaly júniusban kezdte vizsgálni a Chevrolet Voltot, amikor három héttel a töréstesztet követően kigyulladt az egyik autó akkumulátora. Később két további tűzeset is történt, november 25-én pedig hivatalos vizsgálat indult a modell ügyében. A múlt héten lezáruló folyamat végén az NHTSA kijelentette, hogy a Volt nem tűzveszélyesebb, mint a hagyományos üzemű autók.
Ugyanakkor több képviselő kételkedik a vizsgálat pontosságában és szeretnének választ kapni arra, miért csak novemberben tájékoztatták a közvéleményt a júniusi tűzesetről. Jim Jordan az AP szerint felvetette, hogy a kormány, amely jelenleg is a GM több mint 26 százalékát birtokolja, gyorsan el akarja terjeszteni az elektromos autókat anélkül, hogy megfelelően felmérné a kockázatokat.
Az NTHSA szóvivője közölte, hogy helyesen jártak el, hiszen ha bármilyen veszély fenyegette volna az autósokat, azonnal jelezték volna. A GM vezére szintén állítja, hogy megfelelően kezelték a problémát. Már kérdés, hogy a cég arra kéri a Volt tulajdonosokat, hogy vigyék szervizbe autóikat a tűzveszély csökkentése érdekében. A GM azt reméli, hogy az akkumulátor acéllal történő beburkolásával javul a helyzet, az "ügyfélelégedettségi program" a hírügynökség szerint egy csöndes visszahívás, amivel a konszern igyekszik elkerülni a nevén nevezett visszahívással járó presztízsveszteséget.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.