BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

BA: Visszatért a reptér a megszokott kerékvágásba

A Malév február 3-i leállását követő 48 órában a repülőtéren fokozatosan visszatért az élet a megszokott kerékvágásba.

A Budapest Airport a váratlan események hatására beüzemelte és sikeresen használta a 2. Terminálon található Kényszerhelyzeti Központját, elsősorban a magyar nemzeti légitársaság összeomlásából fakadó sürgős feladatok irányítására, amelyek közül a legfontosabb a repülőtéren ragadt utasok ellátása volt – olvasható a reptér közleményében.

Néhány átszálló utastól eltekintve, akik csaknem 36 órát töltöttek a repülőtéren mire tovább tudtak utazni, a Budapest Airport átlépett a Malév utáni korszakba. Legnagyobb légitársasági partnerének elvesztése akármelyik repülőtér számára igen komoly kihívás. A 2012-es tervek átdolgozása már megkezdődött, hiszen egy ilyen helyzetben rövid és hosszú távú változtatásokra is szükség van. A Budapest Airport azonban továbbra is elkötelezett korábbi célkitűzése mellett, hogy a közép-kelet-európai régió legjobb repülőterévé váljon – közölte a reptér.

A többi légitársasági partner igen gyorsan reagált az eseményekre, és az elveszett forgalom egy részét már február 6-tól elkezdik átvenni. A Budapest Airport hálás köszönetét fejezi ki például a Wizz Air-nek, a Lufthansának, a British Airways-nek, az Air France-nak, a KLM-nek, a Brussels Airlines-nak és a Norwegian-nek, akik nagyobb kapacitású gépeket állítottak be meglévő útvonalaikra, illetve új járatok indítását kezdeményezték. Visszatér az Air Berlin, a második legnagyobb német légitársaság február 6-tól naponta közlekedő járatot indít Berlinbe, ami remélhetőleg a magyar piacon történő ismételt megjelenésüknek csupán az első lépése lesz.

Az utasforgalom helyreállítása érdekében a magyar hatóságok is sokat tehetnek az elveszett Malév járatok pótlását gátló akadályok kiküszöbölésével. Például kétoldalú megállapodások mondják ki, hogy Törökország, Izrael, Oroszország és Ukrajna, illetve Magyarország között csak egy-egy kijelölt légitársaság üzemeltethet járatokat. Eddig az ezekben az országokban található célállomásokra csak a Malév közlekedhetett, így a jelen helyzetben utasok százezrei eshetnek el ettől a lehetőségtől, ha csak a másik fél által kijelölt légitársaság nem növeli a kapacitását, vagy a magyar fél másik légitársaságot nem jelöl ki, például a Wizz Air-t.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.