BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Legyőzte a Class FM a Neo-t

Az év első hónapjában a rádiók által elért közönség aránya 73,3 százalékot tett ki, azaz egy átlagos napon a 15 év feletti hazai lakosság körében 6.239.000 fő hallgatta minimum 15 percig valamely rádió adását. Ebben a hónapban egy adott napon a rádiózással eltöltött idő átlagosan 4 óra 14 perc volt – derül ki a GfK-Ipsos kutatásából.

A napi görbéket összehasonlítva a tavaly januári adatokkal a teljes lakosságot tekintve növekedés látható a délelőtt 10-12 óra közötti és a délután 2 és 5 óra közötti sávokban, mely emelkedés nagyrészt a hétköznapok hallgatottsági eredményeinek növekedéséből származik.

Ugyanennek a két mért hónapnak a viszonylatában a hétvégi rádiózási mutatók emelkedése figyelhető meg a kereskedelmileg kiemelten fontos 18-49 éves rádióhallgató közönség körében, az elértek aránya 57,8 százalékról 61,1 százalékra emelkedett – írja a GfK-Ipsos közleménye.

A piaci gyakorlatnak megfelelően az év első helyi rádiós mérése is lezajlott januárban. A napi elérés a 15-49 éves lakosság körében 18 megyeszékhely közül 6 megyében eléri a 30 százalékot. Két megyeszékhelyen meghaladja a 40 százalékos értéket is a leghallgatottabb rádiók hallgatottsági értéke.

A kutatásból kiderül, hogy az átlagos napi elérésben a 15-49 évesek körében országosan a Class FM vezet, a dobogó második helyére pedig a Neo FM állhatott fel. A 11 276 főből 1101 hallgatja a Class FM-et, míg 906 a Neo FM adását. A Rádió 1 network lett a harmadik, 624 fővel.

Az átlagos napi elérés alapján, a 15-29 évesek körében országos szinten a Rádió 1 csak hajszálnyi lemaradást mutat a Neo FM-től, a Class FM itt is tartja vezető pozícióját.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.