A PSA Peugeot-Citroën a múlt héten bejelentette, hogy az autógyártó üzletágának tavalyi üzemi vesztesége 92 millió euróra rúgott, s a Fiat-vezér, Sergio Marchionne szintén a közelmúltban beszélt arról, hogy kontinensünkön félmilliárd eurós veszteséget szenvedett el tavaly a Fiat-csoport. A The Economist szerint az Opel is veszteségről fog beszámolni.
A PSA, a Fiat és az Opel az ázsiai márkák olyan kemény képviselőivel találják szemben magukat, mint a Hyundai és a hozzá tartozó, s Szlovákiában termelő Kia, amelyek ugyanakkor nem csupán kelet-európai gyártásukról, hanem Keletről olcsón importált jól tervezett autóiról ismertek – írja a The Economist. A lap megjegyezve, hogy a német prémiummárkák lefelé szélesítik palettájukat, olyan olcsóbb belépő modellekkel, mint az Audi 1, a BMW 1 vagy a Mercedes A osztály.
Úgy látszik, ezek jobban fel tudják mérni, mire adnak több pénzt a vásárlók – írja a brit üzleti lap, majd Thierry Huont az Exane BNP Paribas elemzőjét idézi, aki szerint ennek egyik oka az lehet, hogy a német cégeket egész életüket az iparágban töltő autóimádók vezetik, míg a franciák élén inkább máshonnan jött "ejtőernyősök" vannak.
Amikor a Peugeot bejelentette létszámcsökkentési szándékát, Nicolas Sarkozy az egész vezérkart beidézte, hiszen már az sem tetszett neki, hogy a Renault az elmúlt hetekben új üzemet nyitott Marokkóban.
Részletek a szerdai Világgazdaságban
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.