A webes értékesítés sikeréhez azonban csupán alapkövetelmény, de messze nem elegendő a megfelelő minőségű weboldal kialakítása. A fontosabb idei fejlesztési trendeket foglalja össze a BDOnline.hu összefoglalója.
Az egyéni utazók 30 százaléka nézett már meg mobilkészülékén utazással kapcsolatos videót, miközben az üzleti utazók 54 százaléka már túl van legalább egy, utazással kapcsolatos mobilapplikáció letöltésén.
„2012-ben robbanásszerűen fejlődni fognak a gyors és egyszerű foglalást elősegítő alkalmazások (pl: Facebook és mobilra optimalizált website-ok), amelyek egyre több funkció ellátására lesznek képesek – vetíti előre Papp István, a BDO Hotel és Ingatlan tanácsadója. – Az érintőképernyő és a felhőalapú szolgáltatások folyamatos terjedésének köszönhetően az idei az érintőképernyős kultúra éve lesz, ami egyre interaktívabbá teszi majd a foglalási folyamatokat is. Ezért a szállodapiaci szereplők számára is kiemelt fontosságú lesz, hogy webes szolgáltatásaikat mobil-applikáció révén, illetve érintőképernyőn is elérhetővé tegyék, és azt minél több vizuális információval, képpel, videóval lássák el.”
Egyre kevesebben egyenlítik ki a számlát készpénzzel, amit az internetes fizetési technológiák elterjedése és az azokat használó szolgáltatók (weboldalak, szállodai szolgáltatók) tovább gerjesztenek. A bankkártyás vagy az okostelefonról, fizetőprogramokkal való fizetés egyre népszerűbb – ha nem is tömeges méretű – lesz. Ezért az online fizetési lehetőség is egyre érzékelhetőbb versenyelőnnyé válik.
A legtöbb szálloda tovább növeli majd a közösségi médiára szánt költségvetését, ami egyre általánosabbá teszi, hogy a közösségi hálózatok immár ne csupán információközvetítő, illetve véleménymegosztó felületek legyenek, hanem a foglalási rendszereket is integrálják. Mindez a mobil platformok terjedésével elkerülhetetlenül együtt járó folyamat lesz.
Az idei év a kedvezményes vásárlások éve lesz, a BDO szakembere azonban óvatosságra int: a kuponos értékesítéssel azonban érdemes nagyon körültekintően bánni a szállodai piacon: okos tervezéssel ugyan alkalmas lehet a szezonális hatások kivédésére, tömegessé válása azonban visszaüthet, hiszen sok esetben nem a szálloda által megkívánt vendégkört éri el, ami súlyos márkaromboláshoz is vezethet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.