Az összeállítás szerint legnagyobb válságát éli át az európai autóipar a ''90-es évek közepe óta. Az év első két hónapjában 164 ezerrel, azaz kilenc százalékkal kevesebb autó talált gazdára, mint tavaly ilyenkor, és a következő hónapokban további csökkenés várható.
"Az európai autógyártók számára az idei esztendő 18 év óta a legrosszabb lesz" - mondta a CAR igazgatója. Ferdinand Dudenhöffer szerint a Hyundai, a Mercedes, a Mini, a Jaguar-Landrover és a Skoda kivételével valamennyi gyártót érinti az európai kereslet zsugorodása. Emiatt a cégek nagy kedvezményeket adnak, amelyek mértéke elérheti a 20 százalékot is.
Ugyanakkor azoknak, akik egyedi igényekkel lépnek fel, várakozniuk kell az új autóra, átlagosan 3,6 hónapot, a Volkswagennél ötöt. Ez a kutatók szerint arra utal, hogy az autógyártók termelési rendszere nem elég rugalmas.
Mint arról beszámoltunk, a szlovén autópiacon nagyjából annyi kocsi kelt el február végig, mint Magyarországon, csak éppen ott 15 százalékkal estek az eladások, míg nálunk 31 százalékkal 9197-re nőttek. A tavalyi első két hónap forgalma ugyanakkor nagyon alacsony volt, tehát csak ahhoz képest számít jelentősnek a magyar piacbővülés. Másrészt több, tavaly megrendelt flottát helyeztek forgalomba az első hetekben.
Az Európai Unióban februárban 9,7 százalékkal 888 878-ra süllyedt az új személykocsi forgalomba helyezések száma, míg a kéthavi 1,858 millió darabos összesítés 8,3 százalékos visszaesést mutat. Ebben az évben a legnagyobb piacok közül a spanyol, a német és a brit bizonyult a legstabilabbnak 0,1 - 0,8 százalék közti szűküléssel, míg a francia és olasz forgalomzuhanás valósággal sokkolja az autógyártókat.
Amíg a világválság komoly mértékben visszavetette a japán, a német és az amerikai autóipar termelését, India és Kína diadalmasan növelte a kibocsátást, és Brazília is csak alig érezte meg a krízist. Elemzők azonban nem túl bizakodóan néznek az idei évre. Részben azért, mert már Kínából is érkeztek figyelmeztetések, hogy a fák ott sem nőnek az égig: érezhető a gazdasági növekedés lassulása.
Bajban a német autóscégek
A Mercedes, az Audi és a BMW februárban mintegy 20 százalékos árengedményt nyújtott a kínai piacon a háromezer kereskedés adatait elemző Cheshi portál szerint. Ugyanakkor a CAAM kínai autószövetség csökkentette az idei évre vonatkozó értékesítési előrejelzését. Eredetileg az eladások 8 százalékos növekedését prognosztizálták, ebben az esetben Kína autótörténetében először átlépte volna a húszmillió darabot a gépjármű-értékesítés, most azonban maximum 5 százalékos növekedéssel számol a szervezet. A Volkswagen-csoport minden csaknem harmadik járművét Kínában adja el. A Daimler, a BMW és a Porsche számára pedig Kína a második legfontosabb piac.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.