Louis Gallois, az EADS elnöke úgy látja, hogy a legnagyobb, A330-as és A380-as repülőgépek eladásai akár 20 százalékkal is csökkenhetnek az EU döntése miatt. A kibocsátás után fizetendő adó az Airbus gyártója szerint torzítja a piacot és csökkenti a konszern versenyképességét – írja a Le Figaro.
A vállalat vezetése nem véletlenül aggódik, hiszen Kína összesen 45 Airbus óriásgépet rendelt volna, most azonban minden vásárlásra vonatkozó döntést befagyasztottak. Az A330-asok tekintetében a tervezett növekedés (havi hétről tizenegy darabra) teljes egészében a kínai megrendelésektől függ. Az EADS elnöke azt állítja, hogy az uniós adó nem váltja be a hozzá fűzött reményeket, ezért globális megoldást sürget ezen a téren. Gallois arra is emlékeztette, hogy a csoport befektetéseinek 80 százalékát a kibocsátás csökkentésére fordítja.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.