BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nőtt az Auchan válságadója

A vártnál később, csupán a hónap elején kezdődött a magyar Cora-hálózat felvásárlásával kapcsolatos engedélyezési eljárás. A vezérigazgató biztos a pozitív döntésben, és két év múlva már nyereséget vár a lánctól.

Csupán március elején kezdődött az Európai Bizottság versenypolitikai főigazgatóságának engedélyezési eljárása a magyarországi Cora-hálózat felvásárlása ügyében, pedig az Auchan, valamint a Cora tulajdonosai már decemberben megállapodtak az adásvételről. A késlekedés amiatt következett be, hogy Brüsszelben több kiegészítő adatra tartottak igényt. Az Auchan Magyarország vezérigazgatója, Dominique Ducoux nem tart attól, hogy a versenyhatóság megvétózza az üzletet, hiszen, mint mondta, a felvásárlással még domináns pozícióba sem jutna az Auchan, így szó sem lehet monopolhelyzetről
Dominique Ducoux tavaly április elején jött Magyarországra, s nem sokkal ezután értesült arról, hogy eladó a hét Cora áruház. Meggyőzte az Auchan részvényeseit, hogy érdemes megvenni a Cora magyar leányvállalatát, majd a két tulajdonosi kör közel fél évig egyeztetett, s decemberre megszületett a megállapodás. A vezérigazgató elmondta ugyanakkor, hogy hipermarketek esetében hét-tíz év a beruházások megtérülése, ennek ellenére nem csupán megvásárolni akarják a hét Cora hipermarketet, hanem sok millió eurós beruházások révén modernizálnák is az áruházakat. Az Auchannak előnyös lenne a Cora árvétele, hiszen Debrecenben, Szegeden és Szolnokon van Cora, de nincs Auchan. Másrészt a vezérigazgató szerint a Cora a friss élelmiszerek választékában, a „bazár” bizonyos területein jobb, mint az Auchan, amely átvenné a Cora hűségkártya működtetésének tapasztalatait is.
A 12 tagú Auchan-hálózat az elmúlt évben nem bővült, és az idén sem fog. Igaz, a 2010-ben megvásárolt győri telekre továbbra is fel kívánják építeni a hipermarketet a hozzá tartozó üzletsorral, ezért a társaság kérvényezni fogja, kapjon mentesítést a plázastop korlátozásai alól.
Dominique Ducoux azzal érkezett az Auchan Magyarország élére, hogy két éven belül megszünteti a hálózat veszteségességét. Most úgy látja, a vásárlóerő csökkenése miatt ez az év is nehéz lesz, de ha jövőre megszűnik a válságadó, 2014-ben már nyereséges lehet a vállalat. A társaság vesztesége 2010-ben 8,45 milliárd forintra rúgott, ebből 2,7 milliárdot tett ki a válságadó. Az elmúlt évben pedig a 3,5 milliárd forintos válságadóval együtt lett a veszteség mintegy 7,6 milliárd. Mind ez idáig a tulajdonosi kör finaszírozta a veszteséget, így a válságadót is.
A cég tavalyi konszolidált árbevétele az üzemanyag-forgalmazással együtt 4, a nélkül számítva pedig 2,3 százalékkal, 230 milliárd forintra nőtt. A vásárlószám az előző évhez viszonyítva 0,6 százalékkal, 32 millió főre bővült, de az eladott termékek száma 1,1 százalékkal csökkent. A bazár- és textiltermékek forgalma esett, míg a műszaki termékköré szépen fejlődött. Igaz, itt nagyon alacsony a nyereségességi mutató, azért prémium termékekkel erősítene ebben az évben a cég, amely az év második felében megkezdte a magyar zöldség és gyümölcs exportját a romániai hálózat számára: a tervek szerint az idei kivitel értéke eléri a 600 millió forintot. Két éve az Auchan megkezdte a saját márkás magyar bor exportját is, és ennek eredményeként tavaly 22 lengyelországi hipermarketjében legnagyobb mennyiségben elkelt bor a bikavér volt.

Demeter Kálmán-->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.