BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tényleg jobbak a "menő" narancslék, mint a gazdaságosak? - Kiderült

Habár a megízlelt dzsúszok többsége hozta a magas gyümölcstartalmú üdítők színvonalát, számos „nagy név” nem – vagy nem eléggé – nyerte el a szakértők tetszését a Kosár Online narancslé tesztjén.

Egy gyümölcsből átlagosan 85 gramm narancslé készíthető. Nem mindegy azonban, hogy milyen. Ezt tesztelte az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE) élelmiszer-szakértő csapata tíz, 100 százalékos narancslén és három narancsitalon.
 
A 100 százalékos narancslé a legtöbb esetben valóban az ami: dzsúsz kellemesen telt ízzel, narancs-sűrítményből és vízből. Egy ilyen ital az előírások szerint sem tartósítószert, sem hozzáadott cukrot nem tartalmazhat. Ha a dobozon „cukor” összetevővel találkozunk, akkor az csupán természetes eredetű, gyümölcsből származó lehet.

Valóban jobb a Rauch Happy Day, mint a Tesco vagy a Spar narancslé? Kiderül itt

Gyümölcsital az, ami kisebb mennyiségben – jellemzően 12-25 százalékban – tartalmaz gyümölcslevet, és hozzáadott tartósítószert, cukrot, mesterséges anyagokat is találunk benne. A nektárnál 25-99 százalékos gyümölcstartalommal számoljunk, a dzsúsz pedig, a gyümölcslevek favoritja, „100 százalékos”. Az üdítőital fő jellemzői az egyenletes minőség, az optimális sav-cukor arány és a kiváló üdítő hatás.
 
Mint Merényi Imre, az OFE élelmiszer-szakértője a teszt alatt megfogalmazta: a termékek között csupán nüansznyi különbségek voltak, és alapvetően egységes színvonalúak ezek a gyümölcslék. Akadt azonban kivétel is, ez esetben enyhén zöldborsó illatú volt az üdítő...
 
Amiben leginkább különböztek az üdítők, az ízük: némelyikük édesebb, a másik kesernyésebb volt. Az azonban, hogy ki melyiket szereti jobban, csupán ízlés kérdése. A kesernyés ízt a narancs héja okozza, a gyártás során ugyanis az egész gyümölcsöt feldarabolják; az ízhatás attól függ, mennyire „kesertelenítik” a héjat. Ha a márka enyhén kesernyésebb ízt kíván, akkor kevésbé.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.