Niko Maedge, a kölni MSM vonatüzemeltető képviselője a Financial Times Deutschland című lapnak jelezte, hogy a távolsági szerelvények Kölnből indulnak majd Hannover felé, és onnan külön-külön tovább Hamburgba, illetve Berlinbe. Változó árrendszert alkalmaznak, olyat, amely hasonlít a fapados légitársaságokéhoz. Egy egyszeri út ára 19,90 euró lesz, a vasút legkedvezőbb jegyára a távolsági forgalomban jelenleg 29 euró.
A vasúti személyforgalomban az utolsó monopólium sorsáról van szó. Ugyanis míg az állami konszern az államilag támogatott regionális forgalomban piaci részesedést veszít el a versenytársak javára, az ICE és IC járatoknak eddig nem volt igazi alternatívája. E területen a vasút 3,8 milliárd euró összegű forgalomra tesz szert.
Jelenleg csak a Lipcse-Berlin-Rostock útvonalon utaztat a Deutsche Bahn helyett a Veolia francia konszern, nem túl sok sikerrel. Az MSM egyelőre csak különvonatokat üzemeltet a Ruhr-vidéken keresztül az osztrák síterepekre. Annyit már lehet tudni, hogy az új, távolsági járatokon kötelező lesz a helyfoglalás, megszűnnek a nem helyre szóló jegyek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.