A visszaesés elsődleges oka a pénzügyi keretek szűkössége. Ezt bizonyítja, hogy az egy munkavállalóra jutó béren kívüli juttatások összege átlagosan hét százalékkal csökkent, 177714-ről 166000 forintra.
Az OTP Pénztárszolgáltató megrendelésére készült kutatás – amely a legalább 100 alkalmazottat foglalkoztató cégek cafeteria-juttatásait vizsgálta – reprezentatív eredményeiből kiderült: a béren kívüli juttatások piaca jelentősen visszaesett. Míg 2011-ben a cégek 87,3 százaléka biztosított valamilyen kedvezményes adózású cafeteria-elemet, addig 2012-ben ez az arány 75,1 százalékra esett vissza.
Az eredmények szerint a visszaesésnek elsődlegesen pénzügyi okai voltak, ugyanis azon válaszadók közül, akik nem nyújtanak semmilyen béren kívüli juttatást, 59 százalék mondta azt, hogy a döntésük hátterében anyagi okok állnak. Az erőforrások hiányát igazolja, hogy 2011-ben mindössze a cégek 11 százaléka szabott 60 ezer forintos, vagy annál alacsonyabb éves cafeteria-határt. 2012-ben ez az arány már több mint 22 százalék. Vagyis az idei évben kevesebb cég, kisebb összeget szán béren kívüli juttatásokra.
Ami a preferenciákat illeti: a legnépszerűbb cafeteria-elemnek bizonyuló Erzsébet utalvány mögött a Széchenyi Pihenőkártya (SZÉP kártya) lett a második a rangsorban. Ahol elérhető, ott a munkavállalók 92 százaléka kérte az új étkezési utalványt, míg a SZÉP kártya legalább egy alszámláját a dolgozók 67 százaléka részesítette előnyben. Harmadik helyen az önkéntes egészségpénztári juttatás található, amelyet a megkérdezett vállalatok alkalmazottainak 66 százaléka választott.
„Rendkívüli eredménynek tartjuk, hogy egy csökkenő piacon is sikerrel vezettük be az OTP Széchenyi Pihenőkártyát. Úgy véljük, a tény, hogy a SZÉP kártya lett a második legnépszerűbb béren kívüli juttatási forma, alátámasztja a bevezetéskor megfogalmazott pozitív várakozásainkat” – vélekedett a kutatás eredményeiről Tölgyesi András az OTP Pénztárszolgáltató értékesítési és marketing igazgatója.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.