Összesen 49 vonalon jár kevesebb vonat; a legnagyobb ritkításokat a mellékvonalakon hajtották végre, ám a fővonalak közül is csupán kettő van, a Budapest és Záhony, valamint a Budapest és Kelebia közti, amelyen megmarad minden eddigi járat.
A legnagyobb vesztesek a Budapest-Szombathely, a Budapest-Szeged, a Budapest-Pécs, valamint a Székesfehérvár-Komárom és az Esztergom-Almásfüzitő járatok.
A változtatással 12 milliárd forintot spórolhatnak meg a vasútnak – közölte korábban Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár. A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület közleményben jelezte, hogy nem tartják reálisnak ezt a várakozást. Közleményt adott ki a MÁV is, ebben jelezték: a döntéshozatal előtt előzetes utasszámlálásokat végeztek, és azokat a vonatokat szüntetik meg, amelyek kihasználatlanok voltak. Így ráadásul több vasúti kocsi felszabadul, amelyeket a közlemény szerint át lehet csoportosítani azokra a vonatokra, amelyeken a legnagyobb az utasforgalom.
Az minden vita mellett egyértelműen látható, hogy a kormánypártok számára korábbi ígéreteik miatt politikailag rendkívül fontos volt, nehogy egyetlen olyan vasútvonal is legyen, ahol teljesen megszűnik a közlekedés. Több helyen csak minimális számban, de mindenütt járni fognak a vonatok. Más kérdés, hogy a járatok számát sok helyen drasztikusan csökkentik, bár nem nullára.
Információink szerint nem ez az egyetlen komoly átalakítás, ami a tömegközlekedésre vár a következő néhány hónapban. Úgy tudjuk, hogy hosszú halogatás után immár eldőlt, hogy nem fog megvalósulni a vasúti és a buszos közlekedést egybefogó Nemzeti Közlekedési Holding ígérete. Annál valószínűbb, hogy 5-7 vállalatba szervezik mindkét közlekedési ágazatot. Ez a buszközlekedésnél a különböző Volán-társaságok összevonását jelentheti, valószínűleg tehát nem megye, hanem régió méretű területeken szervezik majd közösen az irányítást, hogy erősítsék a költséghatékonyságot. A vasútnál azonban ugyanez a terv a MÁV széttagolását hozná el.
A vasúti pályák fenntartását az állam úgy vállalná magára, hogy a MÁV megmaradó egységeinek feladata egyedül a személyszállítás ellátása lenne. Saját vagyonkezelési feladatai közé vonná az állam a MÁV-hoz tartozó nem vasúti ingatlanokat is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.