A legnagyobb még működő, hazai piacra dolgozó buszgyártó, a Kravtex telephelyén 105 elkészült jármű áll, harminc pedig még gyártásban van. Krankovics István tulajdonos-cégvezető ugyanakkor nem tudja, mi lesz, amikor az utolsó buszok is elkészülnek, de reméli, megoldódik a helyzet. Korábban azt várta, kormánydöntés születik a nemzeti közlekedési holding létrejöttéről, és végre megszületik a hazai buszállomány frissítését szolgáló közbeszerzési pályázat.
A cég az újabb modellek fejlesztését idén is folytatja, hogy ha beindul az állami buszvásárlás, minden igényt ki tudjanak elégíteni. Egy alapkivitelű városi szólóbusz legalább 52, egy csuklós legalább 73 millió forintba kerül, mivel a városi buszoknál alapkövetelmény az alacsonypadló és a rozsdamentes váz. Az ezt nem igénylő Volán társaságok viszont akár 42 millióért is hozzájuthatnak egy egyszerű kivitelű szólóbuszhoz.
"Ha belátható időn belül nem lesznek buszvásárlások, a gyártás beszüntetésére kényszerülünk, ebben az esetben cégeinknél és beszállítóinknál akár 300 ember munkahelye is megszűnhet" – mondta Krankovics István nem túl derűlátóan, hiszen a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium már nem egy önálló nemzeti közlekedési holdingban, hanem az MNV Zrt. keretei belül egységes vagyonkezelési koncepció mellett működő MÁV társaságokban, és a Volán társaságok átalakításában gondolkodik. Az pedig valószínűleg a pályázat kiírásának további késlekedését okozza, hogy a Volán-társaságok száma még az idén 6-8-ra csökken a jelenlegi 24-ről. Tavaly a Volán-társaságok mindössze 99 új buszt kaptak, ebből 68 volt a Kravtex gyártmánya, ugyanakkor a 24 Volán vállalatnál közel 900 Kravtex-busz közlekedik.
További részletek a mai Világgazdaságban
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.