BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az új kocsikat továbbexportálják a kereskedők

Egyes autókereskedők attól tartanak, a gyárak megemelik a szállítói áraikat a magyar „reexport” miatt. A gyárak garanciális adatbázisában azonnal megjelenik, hogy a külföldön új autóként árusított kocsiknak volt már magyar rendszáma.

Miután a forgalomba helyezési statisztika a piaci részesedési lista alapja, egyes importőrök mindenáron elöl akarnak lenni. Ezért anyagilag is támogatják az új autókat saját cégük nevére forgalomba helyező, majd abból kivonó és a kocsikat külföldre eladó kereskedőiket. Ez utóbbiaknak azért is megéri, mert a forgalomba helyezés után megkapják a bónuszpontokat. De tudunk olyan importőrről is, amely forgalomba helyezés nélkül is reexportál.

Értesüléseink szerint nem tömegmodellekről van szó, hanem egy-egy japán, dél-koreai és olasz gyártó nálunk nemigen kapós, de nyugaton divatos életmódautóit viszik ki nagyobb számban. Van olyan, főleg a hölgyek által kedvelt autó, amelyből a tavalyi első negyedévben 17 kelt el, az idei első három hónapban viszont már 320 kapott rendszámot, amelyet egy hónapig sem viselt. Mert ha a kereskedő egy hónapon belül kivonatja a forgalomból és eladja, még cégautóadót sem kell fizetnie, az export után pedig visszaigényelheti az áfát. Szakmai vélemények szerint akkor megy jól a reexportüzlet, ha 280 forintnál többe kerül az euró.

vg.hu/autoexport

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.