BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A "no name" ásványvizek gondot okoznak a régieknek

Hosszú évek emelkedő számai után mostanában csak stagnálást mutatnak az ásványvízpiac eladási mutatói. „Társaságunk tavaly 102 millió palackot értékesített, amelynek tagjai a Káli-medencéből származó Theodora és Nestlé Aquarel, valamint nemzetközi márkáink, a S.Pellegrino, az Aqua Panna és a Perrier” – mondta lapunknak Cser Szilárd, a Kékkúti Ásványvíz Zrt. üzemigazgatója.

Ezzel az eredménnyel a cég 2011-ben is megtartotta piacvezető pozícióját az ásványvíz szegmensben 5,5 milliárd forintos árbevételt elérve. A nehéz gazdasági helyzet ellenére 2010-hez képest ez mennyiségben 1,2 százalékos növekedést jelent. „A kereskedelmi márkák aránya csökkenőben van, most 47-48 százalék körül stagnál volumenben. Sok olcsó árfekvésű márka jelent meg a piacon.

Ennek ellenére a 2012-es év is jól indult számunkra, pozíciónk tovább erősödött, elsősorban a piacon legdinamikusabban fejlődő márkánknak, a Nestlé Aquarelnek köszönhetően. A prémium minőségű, olasz és francia ásványvizeink eladása is 20 százalékkal emelkedett” – mondta Cser Szilárd. A termékek a jobb hazai éttermek kínálatában és kiskereskedelmi boltokban megtalálhatók. Emlékeztetett: az elmúlt években folytatták nagy értékű beruházásaikat közel 500 millió forint értékben. A beruházásoknak köszönhetően a csomagolóanyagok mértékét 30 százalékkal csökkentették. Raktárépületük bővítésével megduplázták tárolókapacitásukat kékkúti üzemükben, így a közvetlen kiszállítások aránya a gyárból a partnerek telephelyeire 69-ről 96 százalékra emelkedett.

Fő konkurensük, a Szentkirályi Ásványvíz Kft. 2011-ben 6,05 milliárd forint árbevételt és ezzel 13 százalékos növekedést ért el a bázisidőszakhoz képest 161 millió liter értékesítésével, 2012-re pedig 6,9 milliárd forint árbevételt és 14 százalékos növekedést tervez. A gasztro üveges termékek esetében az áremelés ellenére 19 százalékos volumennövekedést realizált literben a cég, árbevételben pedig 46 százalékkal többet teljesített.

„A nehéz gazdasági helyzet ellenére az árbevétel és a volumen szerinti forgalmunkat is tudtuk növelni. A márkára nézve ez igen jó hír, ami elsősorban a termékhez hőséges fogyasztóknak köszönhető” – mondta Balogh Levente, a Szentkirályi Ásványvíz Kft. tulajdonos-ügyvezetője.
Jól sikerült tavaly a 1,5 literes, megnövelt C-vitamin-tartalommal forgalomba kerülő citromos, bodzás és szamócás Szentkirályi limonádék bevezetése is. Idén pedig új termékekkel is találkozhatnak a fogyasztók. A Szentkirályi ásványvizet 1994 óta forgalmazzák Magyarországon.

Az eleinte veszteséges cég számára az igazi áttörést a 2004-ben elnyert párizsi Eauscar hozta meg: 2005-ben a hazai szénsavmentes ásványvízpiacon az összes értékesített mennyiség alapján piacvezetővé lett. Még 2010-ben 1,5 milliárd forint beruházással létrehozta új logisztikai központját, és abban az évben nettó árbevétele 5,35 milliárd forint volt.
A rossz gazdasági környezet mellett negatívan hat az ásványvízpiacra például a víztisztító berendezések rohamos terjedése is, ami visszafordította a fogyasztók egy részét a csapvízhez.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.