BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Csúcsév az MVM csoportnál

Tavaly 100 milliráddal növelte árbevételét, az idén erre 15 százalékot tenne rá.

Történetének egyik legsikeresebb évét zárta az MVM Magyar Villamos Művek Zrt. és az általa irányított társaságcsoport, annak ellenére, hogy az energetikai iparágat világszerte recesszió sújtja.

Az MVM csoport a tavalyinál mintegy 100 milliárd forinttal magasabb, közel 650 milliárd forintos konszolidált árbevétel mellett, a tavalyinál kétharmadával jobb, 61 milliárd forint adózás előtti eredményt ért el. A tulajdonosok jóváhagyták a társaságcsoport tavaly meghirdetett stratégiájának idei feladatait és terveit, valamint határoztak arról, hogy a paksi atomerőmű bővítéséről való felelős döntést előkészítő Lévai Projekt júniustól önálló tagvállalatként működjön tovább.

Az elfogadott éves beszámoló szerint a társaságcsoport konszolidált adózás előtti eredménye 67 százalékkal bővült, adózott eredménye – a tervet 1,6 milliárd forinttal túlteljesítve – 45,9 milliárd forint, az előző évi több mint kétszerese volt. A közgyűlés döntése értelmében az MVM Zrt. részvényenként 400 forint, összesen 10,02 milliárd forint osztalékot fizet, vagyis ennyivel járul hozzá a költségvetés bevételeihez. Az adózott eredmény fennmaradó része eredménytartalékba kerül, azt az MVM Zrt. a tervezett fejlesztések finanszírozására fordíthatja.

„Bizonyított az MVM csoport tavaly bemutatott új stratégiája: túlteljesítettük az egyébként is ambiciózus terveinket, és az MVM történetének egyik legsikeresebb, legeredményesebb évét zártuk.” - mondta cége közleményében Baji Csaba, az MVM Zrt. elnök-vezérigazgatója. „Új stratégiánk, új üzleti modellünk a fenntartható növekedést állítja a középpontba, elsősorban meglévő eszközállományunk hatékony működtetésén és a tevékenységünkhöz organikusan illeszkedő új piaci lehetőségek kihasználásán keresztül.

A csoport 2011. évi árbevétele közel 100 milliárd forinttal haladta meg a tavalyi évét, adózott eredménye több mint kétszeresére nőtt. Az MVM csoport forgóeszköz-állománya közel negyedével, több mint 250 milliárd forintra bővült.

Az MVM csoport 2011-ben bemutatott középtávú stratégiája három alapvető pillérre épül: versenyképessége növelésére, a működési kiválóságra, a hatékonyság növelésére, valamint az értékteremtő növekedésre. A holdingközpont irányításával a tagvállalatok jelentős lépéseket tettek ezek időarányos teljesítésére. A csoport a közelmúltban alapított új leányvállalataival megjelent olyan, alaptevékenységéhez szervesen illeszkedő, az MVM csoport meglévő eszközeit és szaktudását hatékonyan kiaknázó területeken is, mint a távközlési infrastruktúra működtetése vagy a gázszállító-vezeték építés előkészítése.

A csoport távközlési leányvállalata, az MVM Net Zrt. vette át az elektronikus kormányzati gerinchálózat üzemeltetését, míg a Magyar Gáz Tranzit Zrt. irányítja majd a regionális ellátásbiztonságot erősítő magyar-szlovák gázvezeték hazai szakaszának megépítését. Folyamatban van a társaságcsoport belépése a Déli Áramlat földgázszállító projektbe, és jó ütemben halad a földgázszállítási útvonalhálózatot tovább diverzifikáló AGRI projekt előkészítése is.

A közgyűlés jóváhagyta a 2012. évre vonatkozó aktualizált üzleti tervet: a társaságcsoport árbevétele az előrejelzés szerint az idén közel 15 százalékkal nő.

A közgyűlés határozott egy új leányvállalat alapításáról is: az atomerőmű tervezett bővítését előkészítő Lévai Projekt feladatait önálló társaság, az MVM Paks II. Atomerőmű Fejlesztő Zrt. viszi tovább. A júniusban megalakuló leányvállalat folytatja majd az új atomerőművi blokkokhoz kapcsolódó elemző, tervező, döntés-előkészítő és engedélyeztetési munkát. Az MVM Paks II. Zrt. feladata lesz, hogy a beruházás minden lényeges aspektusát megvizsgálja annak érdekében, hogy a részletes tanulmányok, értékelések alapján felelős döntés születhessen az új paksi blokk(ok) megépítésének – a Nemzeti Energiastratégiában is szereplő – tervéről.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.