BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ugyanaz a cipő Shuangxing néven 20 euró, Nike-ként 100

Ha Kína nem gyorsítja fel saját márkaneveinek világpiaci bevezetését, továbbra is olcsón dolgozó bérgyártó marad. A budapesti Asia Centerben lévő CBTC kereskedelmi központ ebben nyújt segítséget a kínai gyártóknak.

A Radio China honlapja Wang Hait, a csingdaói cipő- és gumiabroncsgyártó ipari csoport, a Shuangxing vezérigazgatóját idézi: „Az általunk Európába szállított abroncsok európai márkanévvel kétezer eurót érnek, azonban a ­Shuangxing névvel csupán ötszáz eurót. ­Nike márkanevű sportcipőnk több mint 100 eurót jelent, azonban a ­Shuangxing márkával csak 20 eurót”.

Ba Shusong, a kínai Államtanács kutatóintézetének helyettes vezetője rámutatott, hogy a vállalatok számára a bérgyártás kevesebb, de biztos gazdasági nyereséget hoz. Ennek ellenére is a márkaépítésre többet kell áldozni, legyen szó pénzről, technológiáról vagy munkaerőről.

Csincsiang városban van Kína legtöbb magánvállalata és márkája, így például a Peak sportruha, az Anta sportcipő, a K-boxing és a Lilanz férfiruha. Ezek a márkák már a nyolcvanas évek óta reklámozzák a termékeiket a vezető kínai médiumokban, de az utóbbi években ki kellett lépniük a világpiacra is.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.