Dzsungelbe indul, aki az Auchan, a Cora, az Interspar és a Tesco árainak összehasonlítása után akar nekiindulni a bevásárlásnak. A hiperarak.hu oldal ugyanis február óta nem frissült, noha az Auchan három éve azzal indította el, hogy az a négy hálózatban található 600, teljesen azonos minőségű és kiszerelésű termékeket hasonlítja össze. Miután nem lehet több tízezer termék árát feltüntetni a honlapon, a cégek csupán az akciókat hirdetik, azonban az akciók nem a teljes hálózatra vonatkoznak, hanem az áruházak önállóan hirdetik meg.
Annak sincs könnyű dolga, aki budapesti élelmiszer-webáruházak közül akar választani. A fővárosban 8–10 cég dolgozik, köztük az egyik honlapján ez áll: „Szívesebben töltené az idejét fontosabb dolgokkal, minthogy órákig bolyongjon a gyerkőcökkel egy hiperben? Segítünk!”
De abban nem segít senki, hogy a fogyasztó gyorsan választhasson a cégek közül, mert nemcsak a termékek árai, hanem a szállítási díjtáblázatok, illetve a szállítási feltételek is oly mértékben eltérnek egymástól, hogy csak hosszabb számítgatások alapján lehet kiválasztani a megfelelőt. Egy hete ezen a piacon kezdte meg a működést a márciusban ötmillió forinttal alapított Full Market Hungary Zrt. online üzlete, a hiper.hu. Mégpedig 4–20 százalékos árengedményekkel. A honlapon az egyes termékeknél áthúzva szerepel a „régi” ár, alatta pedig az aktuális fogyasztói ár. Ebben nem talál semmi kivetnivalót Urbán Zsolt, a zrt. vezérigazgatója, mondván: az áthúzott ár a cég listaárát jelzi, amiből már az induláskor adtak kedvezményt a vásárlóknak.
Az 1500 négyzetméteres budaörsi raktárjából szállító vállalat szeptemberre átköltözik a Váci úti Reno udvarba, az OBI tavaly nyáron bezárt áruházának helyére, ahol már nem csak a házhoz szállítást fogja kínálni. A jó megközelíthetőség révén a vevők be is jöhetnek a megrendelés alapján összeállított csomagért, sőt a 3 400 négyzetméteres objektum raktáráruházként is működik majd, ahol a betérők előnyösebb áron vásárolhatnak. A rendszer olyasféle lesz, mint a Reál Hungária Élelmiszer Kft. februárban nyitott budapesti és pécsi raktáráruházában. A Full Market azonban nem csatlakozott egyetlen beszerzési szövetséghez sem.
Így jóval önállóbban köthetnek megállapodásokat a szállítókkal – mondta lapunknak Urbán Zsolt, hozzátéve, hogy a szállítók többsége felismerte, hogy egyre nagyobb igény lesz az alternatív élelmiszer-kereskedelmi csatornák iránt. A vezérigazgató ugyanakkor a Hír24-nek elismerte: „Nehéz egy Tesco, egy CBA vagy egy Groby ártárgyalási pozíciójával felvenni a versenyt”.
Nem is csoda, hogy már a Tesco is vizsgálja, hogy érdemes-e a jövő év elején online áruházat indítani. Amint a kereskedelmi lánc a Világgazdaságot tájékoztatta, első körben élelmiszerrel indulna a webshop, később megjelennének a kínálatban az iparcikkek is.
A hiper.hu 1200 cikkelemmel kezdte a munkát, de szeptemberre ötezer fölé akarja növelni a választékot. Amint Urbán Zsolt elmondta, a jelenleg tartós élelmiszerből, vegyi- és papíráruból álló kínálat őszre kiegészül szórakoztató elektronikai és műszaki cikkekkel, de nem a teljes kínálatot vonultatják föl, hanem csupán a piac legelőnyösebb ajánlatait. Később pedig a hipermarketek iparcikk-kínálatához hasonló termékekkel bővítik a cikkszámot 7 ezerre.
Piackutató cégekkel végeztetett vizsgálatok szerint a hipermarketekben az átlagos kosárérték 8 200 forint és ennyi pénzért átlagosan 14,5 kilogrammnyi árut visznek haza. Ebből indult ki a 9 900 forintnál nagyobb értéket ingyen kiszállító Full Market, amikor meghatározta a 30 kilogrammnál nehezebb csomagok esetében a kilónként bruttó 29 forintos pótdíjat. Mint Urbán Zsolt hozzáfűzte, célcsoportjuk a 25–45 éves, fővárosi és környékbeli önálló háztartásban élők, akiknek vásárlókosarában már átlagosan 12 100 forintot érő cikkek vannak.
Az online élelmiszer-kereskedelembe elsőként a G-Roby vágott bele 12 évvel ezelőtt. A cégnél az átlagos kosárérték 26–27 ezer forint, de nem ritka az ötvenezer forintot meghaladó vásárlás sem. A G-Robynál nincs kötelező alsó értékhatár, sem a 30 kiló fölötti súlyra pótdíj, de egy átlagos nagybevásárlás nem jön ki 30 kiló alatt – mondta Nagy Sándor ügyvezető igazgató. Sőt, miután mind a G-Roby, mind a CBA tapasztalatai szerint inkább a nagy tömegű gyűjtőcsomagolást szállíttatják ki a vevők, igen gyakori a mázsáscsomag is.
Auchan áruházakban vásároljuk meg”.
A beszerzésen persze sok múlik. A G-Roby a Reál beszerzési társuláshoz csatlakozott, ugyanakkor a CBA 4 éve üzemelteti élelmiszerwebshopját, mely az Alsónémediben lévő logisztikai raktárból látja el a fővárost és környékét.
A CBA webshopjában az egy vásárlásra eső átlagos érték 26 ezer forint körül van, mi-után a cég 25 ezer fölött ingyenes kiszállítást vállal, bár a budapesti címekre ezer, a Pest megyeiekre 1500 forintot kér a vállalat.
A G-Roby ötezer terméket kínáló élelmiszer-webáruháza havonta több mint ötezer kiszállítást teljesít. A cég 22 saját gépkocsival a fővárosban és Pest megyében, március óta pedig egy futárszolgálat segítségével az egész országban vállal szállítást.
Auchan áruházakban vásároljuk meg”.
A beszerzésen persze sok múlik. A G-Roby a Reál beszerzési társuláshoz csatlakozott, ugyanakkor a CBA 4 éve üzemelteti élelmiszerwebshopját, mely az Alsónémediben lévő logisztikai raktárból látja el a fővárost és környékét.
A CBA webshopjában az egy vásárlásra eső átlagos érték 26 ezer forint körül van, mi-után a cég 25 ezer fölött ingyenes kiszállítást vállal, bár a budapesti címekre ezer, a Pest megyeiekre 1500 forintot kér a vállalat.
A G-Roby ötezer terméket kínáló élelmiszer-webáruháza havonta több mint ötezer kiszállítást teljesít. A cég 22 saját gépkocsival a fővárosban és Pest megyében, március óta pedig egy futárszolgálat segítségével az egész országban vállal szállítást.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.