A francia autópiacot alaposan megviselte az elnökválasztás, hiszen a múlt hónapban csupán 197 671 személyautó és kishaszonjármű kelt el, 41 ezerrel kevesebb, mint tavaly májusban. Francois Roudier, a francia autóipari szövetség, a CCFA szóvivője a Reuters tudósítójának úgy kommentálta az adatokat, hogy a választások miatt az embereknek nem az autóvásárlás volt a legfontosabb, arról nem is beszélve, hogy májusban az átlagosnál hárommal kevesebb kereskedési nap volt az ünnepek miatt. A CCFA adatai szerint leginkább a hazai PSA/Peugeot-Citroen csoport forgalma esett: 28 százalékkal adtak el kevesebb járművet mint egy évvel korábban, majd a Fiat, a Renault és a VW következett 21, 14 és 13 százalékos eséssel.
A Peugeot-Citroen az öthavi összesítés szerint is nagymértékben visszaesett saját hazájában. Amint a CCFA közreadta, amíg a francia autóeladások 16 százalékkal 1,009 millióra csökkentek május végéig, addig a PSA konszern értékesítése 22 százalékkal 313,3 ezerre a Renault-é pedig ötödével 248,2 ezerre mérséklődött.
Szakszervezeti vezetőkre hivatkozva a napokban azt írta a Reuters, hogy a PSA arra kérte Sevelnordban lévő 2700 embernek munkát adó kishaszonjármű gyára alkalmazottait, hogy a fizetések három évig tartó befagyasztása mellett egyezzenek bele egy több száz fős létszámleépítésbe és egyéb engedményeket is tegyenek, vagy nézzenek szembe a gyár esetleges bezárásával.
Ludovic Bouvier a CGT valamint Pascal Lucas a CGC szakszervezet helyi vezetői úgy tájékoztatták a hírügynökséget, hogy ha nem fogadják el a munkáltató javaslatát, a Peugeot Expert és a Citroen Jumpy következő generációját már a spanyolországi Vigóban fogja gyártani a konszern.
– Ez nem más, mint zsarolás – jelentette ki Ludovic Bouvier, hozzáfűzve, hogy a konszern rajtuk kezdi azt, amit a csoport többi gyárában dolgozókkal is el akar fogadtatni. A Peugeot-Citroen ugyan elzárkózott, hogy kommentálja a Sevelnorddal kapcsolatos terveket, ám a Reuters kiemelte, hogy a csoport ultimátuma – ha megerősítést nyer – nagyon hasonlít arra sikeres taktikára, amellyel a Fiat élt a Nápoly melletti Pomigliano-üzemben, illetve amit a General Motors követett az angliai Ellesmere Portban lévő gyárának dolgozóival szemben.
A sevelnordi üzemben három teljesen egyforma haszonjármű készül, három különböző néven. Az említett Peugeot Expert és Citroen Jumpy mellett a Fiat Scudót is itt gyártják, a Fiat azonban arra készül, hogy visszavonja a PSA-val közösen tervezett modelljének franciaországi gyártását.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.