BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Gyárbezárást tervez a Peugeot-Citroen

A Fiattal együtt használt haszonjármű gyárának bezárásával fenyegeti alkalmazottait a Peugeot-Citroen. A csoport értékesítése hazájában is drasztikusan esik, az olasz partner pedig kihátrálna a közös gyártásból.

A francia autópiacot alaposan megviselte az elnökválasztás, hiszen a múlt hónapban csupán 197 671 személyautó és kishaszonjármű kelt el, 41 ezerrel kevesebb, mint tavaly májusban. Francois Roudier, a francia autóipari szövetség, a CCFA szóvivője a Reuters tudósítójának úgy kommentálta az adatokat, hogy a választások miatt az embereknek nem az autóvásárlás volt a legfontosabb, arról nem is beszélve, hogy májusban az átlagosnál hárommal kevesebb kereskedési nap volt az ünnepek miatt. A CCFA adatai szerint leginkább a hazai PSA/Peugeot-Citroen csoport forgalma esett: 28 százalékkal adtak el kevesebb járművet mint egy évvel korábban, majd a Fiat, a Renault és a VW következett 21, 14 és 13 százalékos eséssel.

A Peugeot-Citroen az öthavi összesítés szerint is nagymértékben visszaesett saját hazájában. Amint a CCFA közreadta, amíg a francia autóeladások 16 százalékkal 1,009 millióra csökkentek május végéig, addig a PSA konszern értékesítése 22 százalékkal 313,3 ezerre a Renault-é pedig ötödével 248,2 ezerre mérséklődött.

Szakszervezeti vezetőkre hivatkozva a napokban azt írta a Reuters, hogy a PSA arra kérte Sevelnordban lévő 2700 embernek munkát adó kishaszonjármű gyára alkalmazottait, hogy a fizetések három évig tartó befagyasztása mellett egyezzenek bele egy több száz fős létszámleépítésbe és egyéb engedményeket is tegyenek, vagy nézzenek szembe a gyár esetleges bezárásával.

Ludovic Bouvier a CGT valamint Pascal Lucas a CGC szakszervezet helyi vezetői úgy tájékoztatták a hírügynökséget, hogy ha nem fogadják el a munkáltató javaslatát, a Peugeot Expert és a Citroen Jumpy következő generációját már a spanyolországi Vigóban fogja gyártani a konszern.

– Ez nem más, mint zsarolás – jelentette ki Ludovic Bouvier, hozzáfűzve, hogy a konszern rajtuk kezdi azt, amit a csoport többi gyárában dolgozókkal is el akar fogadtatni. A Peugeot-Citroen ugyan elzárkózott, hogy kommentálja a Sevelnorddal kapcsolatos terveket, ám a Reuters kiemelte, hogy a csoport ultimátuma – ha megerősítést nyer – nagyon hasonlít arra sikeres taktikára, amellyel a Fiat élt a Nápoly melletti Pomigliano-üzemben, illetve amit a General Motors követett az angliai Ellesmere Portban lévő gyárának dolgozóival szemben.
A sevelnordi üzemben három teljesen egyforma haszonjármű készül, három különböző néven. Az említett Peugeot Expert és Citroen Jumpy mellett a Fiat Scudót is itt gyártják, a Fiat azonban arra készül, hogy visszavonja a PSA-val közösen tervezett modelljének franciaországi gyártását.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.