A törököknek sikerült növelniük a részesedésüket a beutazási piacon, méghozzá a legfontosabb országok közé tartozó Németországban és Oroszországban. Előbbiből 4,8, utóbbiból 3 és fél millió turista kereste fel az országot. A csomagajánlatokat igénybe vevők száma is folyamatosan növekszik: 2011-ben 1 millióval több turista választotta ezt az utazási módot törökországi útja során, mint az előző évben. Az utazási cégek piaci részesedése is koncentráltabb lett: immáron a piac 47 százaléka van az 5 vezető cég kezében, szemben a 2010-es 40 százalékkal, az 50 legnagyobb cég pedig a piac 85 százalékát uralta 2011-ben.
Árulkodóak a számok arról is, hogy mennyire népszerűek lettek a törökországi utak az elmúlt bő 10 évben. Míg 2000-ben 9 és fél millió turistát fogadott az ország, addig 2011-ben majd’ 20 millióval többet, 29,3 milliót. Németország továbbra is piacvezető.
A magyar piac az újabbak közé tartozik – fogalmaz az elemzés. 2011-ben dinamikus, 14 százalékos növekedést produkált, ezek szerint 103 ezer magyar választotta Törökországot úti célként. A csomageladások terén az AHE – a Best Reisen és a Medina Tours partnere - a piacvezető, több mint 35 százalékos részesedéssel, a második helyen a Peninsula áll, 33 százalékkal, míg a harmadik helyen álló Diana 9 százalékot tudott kihasítani – írja a Turizmus Online.
A régió más országain végignézve látszik, hogy a magyar utazók száma egyáltalán nem számít magasnak. Csehországból például a 2010-es adatokhoz képest 28 százalékkal több, vagyis 224 ezer turista utazott az országba, míg Lengyelországból 486 ezren (13 százalékos növekedés). Mivel az osztrák piac 2010-ben nehézségekkel küzdött, ezért itt a növekedés alacsonyabb (5 százalék), de még így is több mint fél millióan utaztak Ausztriából a törökökhöz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.