A kereskedők már ekkor, az első igazi nyári napokon a szokásosnál alacsonyabb árakkal csalogatják a vásárlókat üzleteikbe. Az egyes áruházak különböző időpontokban kezdik a nyári termékek leárazását, egészen augusztus végéig. A válság hatása, hogy az akciós táblák ugyan nem változnak, de úgy tűnik, az árzuhanások mértéke és a kiárusításba vont cikkek köre szűkebb lehet a korábbiaknál.
Az Országos Kereskedelmi Szövetség szerint a gondos vásárló már májusban, júniusban keresi a nyári cikkeket, a kereskedő pedig július elején már látja, mi az, ami jobban, vagy kevésbé fogy. Július elején természetesen a reklám a fő cél, az idő múlásával pedig a kevésbé fogyó készletekre teszik ki az akciós táblát.
Az elmúlt évek válsága sokba került a vásárlónak és a kereskedőnek egyaránt. A kereskedők a válság éveiben szinte folyamatos reklámra, leárazásokra kényszerültek, az engedményeket hirdető táblák mindennapos, állandó kellékei lettek a kirakatoknak (szemben azzal, amikor korábban a raktárakban porosodtak két akciós időszak között).
A leárazás, kiárusítás legfontosabb szabályai
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.