BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nyári leárazások: A táblák ugyanazok, de az árcsökkenés kisebb

Július eleje a kereskedelemben hagyományosan a nyári termékek kiárusításának kezdete. Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) összefoglalója az idén várható trendekről.

A kereskedők már ekkor, az első igazi nyári napokon a szokásosnál alacsonyabb árakkal csalogatják a vásárlókat üzleteikbe. Az egyes áruházak különböző időpontokban kezdik a nyári termékek leárazását, egészen augusztus végéig. A válság hatása, hogy az akciós táblák ugyan nem változnak, de úgy tűnik, az árzuhanások mértéke és a kiárusításba vont cikkek köre szűkebb lehet a korábbiaknál.

Az Országos Kereskedelmi Szövetség szerint a gondos vásárló már májusban, júniusban keresi a nyári cikkeket, a kereskedő pedig július elején már látja, mi az, ami jobban, vagy kevésbé fogy. Július elején természetesen a reklám a fő cél, az idő múlásával pedig a kevésbé fogyó készletekre teszik ki az akciós táblát.

Az elmúlt évek válsága sokba került a vásárlónak és a kereskedőnek egyaránt. A kereskedők a válság éveiben szinte folyamatos reklámra, leárazásokra kényszerültek, az engedményeket hirdető táblák mindennapos, állandó kellékei lettek a kirakatoknak (szemben azzal, amikor korábban a raktárakban porosodtak két akciós időszak között).

A leárazás, kiárusítás legfontosabb szabályai

  • nem téveszthető meg a vásárló azzal, hogy már a kiárusítás kezdetén nem kapható a meghirdetett termék

  • a reklámújságban feltüntetett ár a meghirdetett időszakban nem változtatható meg,

  • többféle ár esetében a vásárlónak a legkisebbet kell fizetnie
  • Címoldalról ajánljuk

    Tovább a címoldalra

    Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.