BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Bővülne az Euronics–Vöröskő

Amíg sorra szűnnek meg az elektronikai kereskedelmi vállalatok, az Euronics–Vöröskő Kft. eredménye és hálózata egyre nő.

„A tavalyi második fél évben nyitott négy úgynevezett megaáruház nélkül számítva is nőtt a hozzánk tartozó elektronikai hálózat árbevétele és adózott eredménye az elmúlt évben” – mondta Fliszár Balázs, a Budapesten hat, a főváros 30 kilométeres körzetében lévő további hat áruházzal együtt pedig országszerte 65 Euronics üzletet működtető veszprémi Vöröskő Kft. ügyvezető igazgatója.

Jelenleg azt vizsgálja a cég, hogy vidéken érdemes-e a korábbiaknál nagyobb, de a fővárosiaknál kisebb áruházakat létesíteni. Részleteket ugyan nem mondott az ügyvezető igazgató, csak annyit árult el, hogy három megyeszékhelyen készülnek a jelenleginél jobb helyen lévő, nagyobb alapterületű bérleménybe költöztetni üzletüket. Ezek most 300–350 négyzetméteresek, de a kinézett üzletek 700 és 1000 négyzetméter között vannak.

Az ilyen településen belüli költözés nem új ötlet a Vöröskő Kft. háza táján, amely a válság ellenére sikeresen töltötte be az Elektro Pont hálózat csődjét követő piaci rést. Azután, hogy 2008 októberében csődbe ment a korábban 47 városban 70 üzletet működtető Elektro Pont, az Euronics azonnal felmérte, hol keletkezett ellátási vákuum, ezért újjászervezte hálózatát, és már 2008 végén megkezdte üzlethálózatának optimalizálását. Volt, ahol megtelepedtek, másutt költöztették a boltot. Sok városban ugyanis kereskedelmi szempontból elértéktelenedik a centrum, hiszen a vásárlók ott fordulnak meg nagyobb számban, ahol a közelmúltban új bevásárlóközpont, strip mall vagy hipermarket létesült. Ezért az Euronics követi a vevőket: oda költöztetik az üzletet, ahová sokan járnak.

A társaság emellett arra is büszke, hogy működőképesnek bizonyult a megaáruház-koncepció. A 741 embernek munkát adó Vöröskő ugyanis előbb augusztusban foglalta el Budaörsön és Budakalászon az egykori Electro World üzletek helyét, majd októberben a Corvin bevásárlóközpontban, szintén a megszűnt Electro World helyén, valamint a Köki Terminál bevásárlóközpontban nyitott 1600-1600 négyzetméteres Euronics Mega áruházat. A kiszolgálásról több mint 30 fős személyzet gondoskodik áruházanként. A tapasztalatok szerint ugyanis a vásárlók igénylik, hogy hozzáértő szakemberek segítsenek az árucikkek közti választásban. Igaz, a több alkalmazott nagyobb költségterhet jelent, de – amint Fliszár Balázs kiemelte – az Euronics–Vöröskő Kft. a pénzügyi válság ellenére is folyamatosan nyereséges, a hálózatbővítést pedig komoly modellszámítások után határozta el a vállalat. Igaz, az ügyvezető igazgató azt is hozzátette, hogy nem a terjeszkedés a legfontosabb szempont, hanem a nyereségesség fenntartása.

Az 1500 négyzetméter körüli eladóterű Euronics megaáruházak új fejezetet jelentenek a korábban nettó 300–700 négyzetméteres üzletekkel dolgozó Euronics–Vöröskő Kft. életében, hiszen ekkora egységekkel még sosem rendelkezett a hálózat, amely eddig ott volt erős, ahol a nagy alapterületű áruházakat létesítő multik nem tudtak hatékonyan működni. Ezért az Euronics–Vöröskő Kft. nem is tervezi 2 ezer négyzetméteresnél nagyobb alapterületű üzletek létesítését, mert azokat már nem lehet gazdaságosan üzemeltetni.

Az Euronics Magyarországon

A veszprémi székhelyű Vöröskő Kft.-t 1989-ben alapították, tulajdonosai magyar magánszemélyek.

A hódmezővásárhelyi Bravotech Kft.-vel közösen létrehozott Euronics Műszaki Áruházlánc 2001 áprilisában csatlakozott a 29 országban több mint 11 ezer üzlettel dolgozó Euronics International Ltd. nemzetközi beszerzési társuláshoz.

Az utóbbinak azonban nem megy olyan jól, mint veszprémi partnerének, hiszen egy év alatt egymilliárd forinttal csökkent árbevétele.

Öröm az ürömben, hogy ugyanakkor a Bravotech is növelte adózott eredményét.

A hódmezővásárhelyi Bravotech Kft.-vel közösen létrehozott Euronics Műszaki Áruházlánc 2001 áprilisában csatlakozott a 29 országban több mint 11 ezer üzlettel dolgozó Euronics International Ltd. nemzetközi beszerzési társuláshoz.

Az utóbbinak azonban nem megy olyan jól, mint veszprémi partnerének, hiszen egy év alatt egymilliárd forinttal csökkent árbevétele.

Öröm az ürömben, hogy ugyanakkor a Bravotech is növelte adózott eredményét. -->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.