Többszörösére nőtt a hideg italok és a pálcás jégkrémek forgalma a hőség miatt. Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója elmondta, a sör forgalma a labdarúgó Európa-bajnokság után sem torpant meg, továbbra is a szokásosnál 40-50 százalékkal több fogy belőle. A jégkrémeknél szintén jelentős, 35-40 százalékos forgalmi többletet regisztráltak, bár tavalyhoz képest visszafogottabb a kereslet.
„A hazai piacon nagyjából 15 százalékkal nőtt az értékesítés az év első 5 hónapjában. Az elmúlt hetek magas hőmérsékleteinek köszönhetően 30-40 százalékos emelkedést tapasztalunk. A nyári szezonra egyébként már az előző év szeptemberében elkezdünk készülni, ami a portfólió és az árazás kialakítását, valamint a láthatósági anyagok tervezését és kivitelezését jelenti” – mondta Gyenes András, az Unilever ügyvezető igazgatója. Hozzátette: a veszprémi gyár ugyanakkor – változó mennyiségű gyártósorral – egész évben folyamatosan termel. A fogyasztás tekintetében a nyári szezonban hozzávetőleg 8,5 millió liter jégkrémet értékesítenek a piacon. Gyenes András szerint a hazai piaci igényekről elmondható, hogy a multipack kiszerelések egyre népszerűbbek, a jól bevált pálcikás, családi és gombócós kiszerelések mellett. A veszprémi gyár termelőkapacitása mintegy 75 millió liter, melyet 2015-re 90 millió literre kívánnak növelni.
Az utóbbi időszakban számos sörféle került a boltok polcaira. A Dreher, a Heineken és a Borsodi is nagyon sokféle ízesített sörrel rukkolt ki, de csak a szezon végén derül ki, melyik lett a fogyasztók kedvence. „A sör erősen szezonális termék, a három nyári hónapban a teljes éves volumen 1/3-a fogy el. Az időjárás, illetve a hőmérséklet változása jelentősen befolyásolja az értékesített volumen alakulását, hiszen a melegben olyanok is sörrel oltják a szomjukat, akik máskor kevésbé fogyasztják.
Az utóbbi napokban, hetekben érezhetően megnőtt a forgalom, bár pontos mennyiségeket nem látunk, hiszen a kereskedelmi partnereink raktárkészlete folyamatosan változik” – mondta Sükösd Zsuzsa, Borsodi Sörgyár vállalati kapcsolatok igazgatója. Szerinte egyértelműen látszik, hogy az ízesített, alacsony alkoholtartalmú sörök kategóriája szépen fejlődik, egyre nagyobb teret hódit a hazai piacon. A Borsodi Friss termékcsalád új taggal bővült, nemrég került a boltokba a Borsodi Friss Citrom ZERO, amely megtartotta alacsony alkoholtartalmát, viszont nem tartalmaz hozzáadott cukrot.
Kovács Sándor Lóránt, Dreher Sörgyárak Zrt. vállalatfejlesztési igazgatója elmondta: az ízesített sörök kategóriája tavaly és idén is lényegesen megnövekedett, és bár a kategória csak kisebbik részben sör – ezek a sörkeverékek háromötöd részben nem sörből készülnek –, mára akkora lett, hogy megkerülhetetlen a Dreher Sörgyárak részvétele benne. A kutatások azt mutatják, hogy Magyarországon a következő években még növekedhet ez a kategória. Ugyanis bár az ízesített sörök robbanásszerű fejlődést értek el, a sörpiacon a mennyiség kisebb részét, mintegy öt százalékot ér el az arányuk.
Négy új, ízesített sör bevezetésével kezdte az esztendőt a Heineken Hungária Sörgyárak Zrt. is, mert a magasabb árfekvésű termékeknél megtorpanást tapasztaltak, amit az új divat kompenzál. Kiss Éva kommunikációs igazgatója elmondta: jelenleg az ízesített sörök termékpalettája a fő innovációs irányvonal a sörpiacon. Olyan konkurenseink is beszállnak ebbe a szegmensbe, amelyek korábban határozottan elzárkóztak ettől a termékcsoporttól.
Inkább a nőknek ízlik
A Pécsi Sörfőzde – az elmúlt évekhez hasonlóan – idén is a fogyasztók ízléséhez közel álló, a versenytársak kínálatában nem szereplő ízekkel bővíti kínálatát. A Pécsi Radler Meggy tavalyi bevezetése után, ebben az esztendőben a Szeder és a Málna ízekkel bővül a márka választéka. Úgy látják a cégnél: ugyan az ízesített sörök értékesítése folyamatosan növekszik, de ettől még összességében a hagyományos sörök képviselik a mennyiség döntő részét. Kutatásaik szerint az ízesített sörök fogyasztói csoportjában sokkal több a nő, akik az újdonságukra való fogékonyságuk miatt előszeretettel próbálnak ki új termékeket, ízeket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.