BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ferihegy 1: Utas helyett kordon

Már kordonok veszik körbe a május végén bezárt Ferihegy 1 műemléki épületét.

„Valahogyan jeleznünk kellett, hogy az épület nem funkcionál és az állagmegóvás miatt is szükség volt rá” – mondta a vg.hu-nak Hardy Mihály. A Budapest Airport kommunikációs vezetője hozzátette: a régi repülőtéri épület nem látogatható, ott csak a repülőtéri cég irodái maradnak. A terminál betonján csak a teherszállító repülőgépek (cargo), valamint a magán kisgépek és a business jetek maradtak. A 128 férőhelyes parkoló pedig P+R (park+ride) rendszerű parkolóként működik. Az átlagos munkaidőhöz igazított tarifa szerint 14 óra parkolás 500 forintba, egynapi parkolás pedig ezer forintba kerül.

A Budapest Airport korábbi közleménye szerint a nemzeti légitársaság megszűnése, valamint a tavalyi 330 százalékára emelt telekadó olyan pénzügyi helyzetet teremtett a repülőtér üzemeltetője számára, hogy nem maradt más választása, mint egy drasztikus költségcsökkentési program bevezetése. Ennek részeként történt a repülőtéren a dolgozók csoportos létszámleépítése, az idei évre tervezett, mintegy 10 milliárd forintnyi beruházás leállítása és az 1-es terminál bezárása.

„Pontosan 264 842 374 euró, azaz 73,6 milliárd forint. Ez a teljes összege azoknak a beruházási kötelezettségeknek, amelyeket a Budapest Airport megvalósított, sőt túl is teljesített, mivel a privatizációs szerződés értelmében a teljes összeg 260,6 millió euró lett volna” – közölte a cég. Jost Lammers vezérigazgató lapunknak korábban elmondta: a Budapest Airportot és vele együtt az egész idegenforgalmi ágazatot 230 százalékos büntetőadó sújtja a drasztikusan megemelt telekadó formájában.

Rákosmente önkormányzata szerint viszont a reptéri cég számára nem a telekadó, és a MALÉV-csőd okoz komoly pénzügyi nehézséget, hanem a hitelezői, akiknek nagyon sokkal tartozik. Emlékeztettek: 2005-ben ugyanis későbbi tulajdonosai úgy vásárolták meg az állami céget és a repülőtér 75 éves üzemeltetési jogát, hogy a 464,5 milliárd forintos vételár nagy részét hitelből fizették ki.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.