A Piper Jaffray piaci elemzőcég szerint az új telefonból 10 millió példány találhat gazdára már ebben a hónapban, a JP Morgan adatai szerint Európában jelenleg minden öt eladott okostelefonból egy iPhone. A vásárlási lázat minden bizonnyal fokozza majd, hogy 2010 óta most először módosít a hardveren a gyártó.
Miközben az Apple ezzel valószínűleg hamarosan visszaveszi a Samsungtól elsőségét az amerikai okostelefon-piacon, a szolgáltatók számára nem kis fejfájást okoz a készülék. A Vodafone vagy a Telefonica ugyanis fokozatosan visszaszorították a kedvezményes készülékes előfizetési ajánlatokat, mivel ezek az akciók a Bloomberg szerint az árbevétel 12–14 százalékát vitték el. „A kedvezmények adása nem egy elavult módszer, segítségével jelentősen emelhető a kereslet” – fogalmazott Vincent Brunet, a France Télécom-leány, az Orange mobiligazgatója. Szerinte a következő egy-két negyedévben valószínűleg emelkedik majd az olcsóbb készülékes ajánlatok száma.
„Ezekben a nehéz gazdasági időkben piacvesztésre vannak ítélve azok a cégek, amelyek nem nyújtanak árkedvezményt az okostelefonokra” – mondta az 55 milliárd eurót forgató Swisscanto Asset Management menedzsere. Peter Braendle szerint aggasztó, hogy ez a kedvezményháború csökkenti a szolgáltatók profitját. „Akármit csinálnak is a szolgáltatók, az Apple győzni fog” – tette hozzá.
Folytatják az akciózást?
A Telefonica és a Vodafone még nem nyilatkozott, milyen konstrukcióban kínálják az új iPhone-t, de az biztos, sok előfizetőt veszítettek, amikor beszüntették a diszkontárú készülékek forgalmazását. Az Orange már bejelentette: folytatja az akciózást, és az anyacég, a France Télécom szerint is ez a konstrukció uralja a piacot a közeljövőben. Ám a szintén francia Iliad a piacra lépését követő fél évben 3,6 millió ügyfelet szerzett úgy, hogy nem készülékkedvezményt, hanem igen olcsó előfizetést ajánlott.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.