„Az 500 hazai kkv vezető megkérdezésén alapuló negyedéves felmérésünk eredménye azt mutatja, hogy az előző negyedévhez képest 8 százalékponttal, 45 százalékra esett vissza azon vállalkozások aránya, amelyek a jelenleg alkalmazható béren kívüli juttatások valamelyikét beépíti bérezési rendszerébe. Az elmúlt évek tapasztalatai alapján ez az eddigi legalacsonyabb érték” – mondta Németh László.
A juttatásokat illetően továbbra is az étkezési hozzájárulás a leggyakoribb, annak ellenére, hogy jelentős, 11 százalékpontos csökkenés tapasztalható az elmúlt negyedévhez képest. Jelenleg a cégek negyede tervezi alkalmazni. A második helyen továbbra is a közlekedési hozzájárulás áll, a kkv-k ötöde kívánja így támogatni dolgozóit. A nemrég bevezetett SZÉP Kártya stabilan tartja harmadik helyét, a vállalkozások tizede számol vele” – részletezte az eredményeket Németh László.
A különböző ágazatokat tekintve a mezőgazdasági vállalkozások állnak az élen a cafeteria juttatásokat illetően. Több mint felük (64 százalék) tervez nyújtani a következő egy év során béren kívüli hozzájárulást, ezen belül is legnépszerűbb az étkezési utalvány, amelyet a közlekedési költségek megtérítése, illetve a ruhapénz követ. Az ipari vállalkozások esetében közel felük (48 százalék) gondolkodik valamilyen cafeteria juttatásban. Az elemeket tekintve a sorrend megegyezik a mezőgazdasági cégekkel.
A kereskedelmi és szolgáltató vállalkozások azonos arányban (43 százalék) kalkulálnak valamely béren kívüli járandósággal. Míg azonban az étkezés és utazás támogatása mellett a kereskedelemben a pénzbeli jutalmat, addig a szolgáltató szektorban a SZÉP Kártyát részesítik előnyben.
A befektetési típusú béren kívüli hozzájárulások – egészségpénztár, nyugdíjpénztár és életbiztosítás – ugyan kisebb mértékben, de jelen vannak a cafeteria elemek között. Számottevő csökkenés az életbiztosításnál figyelhető meg, amely a felére esett vissza, így jelenleg 3 százalékon áll. Ezek a juttatások továbbra is főként a középvállalkozásokra jellemzőek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.