A márka értékesítési gondjait az is jelezte, hogy ebben az évben már valamennyi Suzuki autóra nulla százalékos, hét éves hitelkonstrukciót kínáltak. Ám ezzel sem sikerült felzárkóznia a többi japán márkához. Olyannyira nem, hogy októberben csupán 310 személygépkocsit és 1729 kisteherautót értékesített az USA piacán, ahol az említett két kategóriából – 6,9 százalékos növekedéssel – együttesen 1,09 millió jármű talált gazdára.
A Nihon Keidzai Simbun japán üzleti lap tudósítása szerint a márka amerikai forgalmazója nem sokkal a bejelentést követően csődvédelmet kért egy kaliforniai körzeti bíróságon. Az American Suzuki Motor Corp. ugyanis az elmúlt években összesen 12,8 milliárd jenes veszteséget szenvedett el Észak-Amerikában.
Ma a Suzuki ugyanakkor a jen tartósan erős árfolyamát okolta a veszteségekért és a kivonulásért. A General Motors-szal kötött együttműködési szerződésének felbontása és kanadai gyárának 2009-es bezárása óta a Suzuki Japánból exportált gépkocsikat az Egyesült Államokba, ám tavaly csak 26 619 autót adott el az amerikai piacon. A cég közlése szerint a motorkerékpár-üzletágat nem érinti a döntés, Hawaii-n pedig a gépkocsi-kereskedést sem függeszti fel.
Azóta folyamatos volt a lejtmenet, ezért a cégalapító Michio Suzuki unokája, Rick Suzuki már 2008 nyarán kénytelen volt távozni az American Suzuki általa egy évtizede betöltött elnöki posztjáról.
A következő év januárjában a márka 3655 darabos amerikai eladásai 49 százalékkal maradtak el az egy évvel korábbi mennyiségtől, ezért azonnal menesztették az American Suzuki értékesítési elnökhelyettesét, Gary Akint is.
Azóta folyamatos volt a lejtmenet, ezért a cégalapító Michio Suzuki unokája, Rick Suzuki már 2008 nyarán kénytelen volt távozni az American Suzuki általa egy évtizede betöltött elnöki posztjáról.
A következő év januárjában a márka 3655 darabos amerikai eladásai 49 százalékkal maradtak el az egy évvel korábbi mennyiségtől, ezért azonnal menesztették az American Suzuki értékesítési elnökhelyettesét, Gary Akint is.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.