Az Alpine 1955-ben született és 1995-ben hunyt el, most azonban a Renault csoport második számú vezetője, Carlos Tavares kezdeményezéseként újraéled, méghozzá a brit Caterham közreműködésével. Carlos Ghosn, a Renault vezére mai sajtótájékoztatóján jelentette be, hogy az évente mindössze négyszáz autót gyártó Caterham ötven százalékos részesedéshez jut az Automobiles Alpine Renault vállalatból.
A közösen, immár Alpine-Renault néven piacra kerülő autókat a márka szülőhazájában, Dieppe-ben gyártják majd, a Caterham elsősorban az ultrakönnyű sportautók megépítése terén szerzett tapasztalatit viszi a közös cégbe.
A megújult Alpine-ról egyelőre annyit lehet tudni, hogy 35-40 ezer eurós áron kerül a kereskedőkhöz három éven belül. A Renault designért felelős vezetője azt is elárulta, hogy az új modell főként az A 110 berlinette-re emlékeztet majd, megmarad a tömör formáknál, így súlya maximum 1,3 tonna lesz, hossza pedig 4,3 méter, mindezt 200-250 lóerő hajtja majd.
A hetvenes évek rali bajnokát egyébként már háromszor megpróbált újraindítani a Renault, de eddig egyetlen terv sem kapott zöld jelzést, mert a cég nem látta biztosítottnak a megtérülést. Az Alpine kis coupéként kezdte negyven éves karrierjét, majd az 1960-ban bemutatott Berlinette A 108, illetve az A 110 megalapozta a francia márka hírnevét könnyű vezethetőségével és sportosságával. Az 1973-as rali világbajnoki győzelmet követően azonban a típus gyengélkedni kezdett, a La Tribune szerint főként azért, mert a Renault egy francia Porschét akart létrehozni, aminek túl magas árát nem kompenzálták sportbeli képességei.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.