A statisztikák alapján megállapítható, hogy változatlanul a jóval egymillió forint alatt kínált - hitel nélkül is kigazdálkodható vételárú - gépkocsik a legkeresettebbek. E szegmensben jelentős az importból származó, vagyis a kevéssé átlátható előéletű autók aránya. A hazai szabályozás 2012. január 1-től előírja, hogy a kilométeróra állásokat az okmányirodák és a vizsgáztatók is rögzítsék.
A külföldről származó autók esetében azonban az első kilométeróra-állás rögzítése a magyarországi forgalomba helyezéskor történik, és ez az adminisztráció nem jelent feltétlen garanciát az adat megbízhatóságára. Megfigyelhető, hogy a hirdetésekben gyakran irreálisak a kilométeradatok, feltűnően sok autót a lélektaninak számító 100 ezer kilométeres futásteljesítmény alatt szerepeltetnek.
Idén már igazán „jó vételnek” számított a vevők körében sok - a korábbi lélektani határ feletti – 120 és 150 ezer kilométerfutással meghirdetett, de vezetett szervizkönyvvel rendelkező 3-4 éves flottaautó”. Az olcsóbb autóknál főként a metálfényezés, a könnyűfém felnik, a légkondicionáló, az ülésfűtés eredményez némi árelőnyt. A beépített navigáció és az egyéb költséges extrák értéke azonban a 4 millió forint alatti használt járműveknél nem emeli értékarányosan a gépkocsi árát.
Az összes magyarországi használtautó értékesítést tekintve a 2010-es 4%-ról már közel háromszorosára emelkedett az országba behozott import autó aránya, amelyeknél két kategória dominál.
A LeasePlan szerint összességében a piac tisztulása, a vásárlói attitűd lassú átalakulása látható. Az erős árverseny közepette is keresettebbekké válnak a 100 ezer kilométernél többet futott, de vezetett szervizkönyvvel rendelkező, szakszervizben karbantartott gépkocsik, amelyek körében a használt flottaautók igazi favoritok.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.