A társaság tájékoztatása szerint az árbevétel eddigi idei emelkedéséhez hozzájárultak az év eleji egyszeri mérföldkőbevételek, illetve a forint gyengülése is, amit jól jelez, hogy euróban csak 3,6 százalékkal nőtt a forgalom. A cégnél ugyanakkor kiemelték, hogy marketing költségek és K+F kiadások megugrását ez az egyszeri hatás, illetve az árfolyamok cég számára kedvező alakulása sem tudta ellensúlyozni, s ezzel – illetve ahogy erre Bogsch Erik vezérigazgató felhívta a figyelmet egy tavalyi eredményt növelő egyszeri tétellel – magyarázható, hogy az értékesítés bővülése ellenére eredmény soron hanyatlásról számolt be a vállalat.
Az egyes piacoknál a korábbi időszakokra jellemző trendek folytatódtak a harmadik negyedévben is. Magyarországon tovább csökkentek a cég eladásai: az esztendőből eddig eltelt kilenc hónapban 24,24 milliárd forintos forgalmat realizált itthon a Richter, ami majd hetedével marad el az egy évvel korábbitól. A visszaesést ezúttal is a kedvezőtlen szabályozási környezettel magyarázta a társaság vezetése, jelezve, hogy a 2011-ben bevezetett piacszabályozási intézkedések hatásait az elmúlt két évben piacra dobott készítmények forgalma sem tudta ellensúlyozni. A mostani visszaesés eredményeként egyébként a gyógyszergyártó hazai forgalmának aránya a teljes árbevételen belül 10 százalék alá bukott, miközben hét éve a magyarországi eladások az összes értékesítés majd 30 százalékát adták.
A magyar piac jelentőségének csökkenésében komoly szerepet játszott az is, hogy miközben itthon visszaesésről adott számot a Richter, az export piacokon számottevő növekedést ért el a társaság. Kifejezetten jól ment a cégnek ezúttal is a FÁK régióban, ahol az év első kilenc hónapjában közel negyedével ugrott meg a forgalom, elérve a 106 milliárd forintot, de forintban kétszámjegyű növekedést ért el az új, és a régi uniós országokban is a csoport. Utóbbi régió esetében fontos fejlemény, hogy a társaság számos országban (így többek közt az Egyesült Királyságban és Németországban is) piacra dobta – a Richter által két éve megvásárolt svájci PregLem – Esmya nevű készítményét, igaz a termék piaci bevezetésével kapcsolatos marketing és promóciós költségek az eredményt negatív irányba befolyásolták – hívta fel a figyelmet Bogsch Erik.
A Richter egyetlen hanyatló exportpiaca idén az Egyesült Államok: innen 22 százalékkal kevesebb bevétele származott a Richternek, mint tavaly.
Az eredményvárakozások ugyanakkor nem változtak: Bogsch Erik tájékoztatása szerint az üzemi eredményhányad, amely tavaly még 20 százalék fölött volt az idén 15-16 százalék között alakulhat. Kutatás-fejlesztésre bevételei 12 százalékát költheti el a Richter, míg beruházásra várhatóan a korábbi tervekkel ellentétben nem 34, csak 30 milliárd fordítanak, amiből 23 milliárdot költhetnek el Magyarországon, míg a külföldi termelő leányok fejlesztésére 7 milliárdot szánnak.
Az eredményvárakozások ugyanakkor nem változtak: Bogsch Erik tájékoztatása szerint az üzemi eredményhányad, amely tavaly még 20 százalék fölött volt az idén 15-16 százalék között alakulhat. Kutatás-fejlesztésre bevételei 12 százalékát költheti el a Richter, míg beruházásra várhatóan a korábbi tervekkel ellentétben nem 34, csak 30 milliárd fordítanak, amiből 23 milliárdot költhetnek el Magyarországon, míg a külföldi termelő leányok fejlesztésére 7 milliárdot szánnak.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.